Nieuwe merkcampagne Lexa.nl: Start Something Real

Nieuwe merkcampagne Lexa.nl: Start Something Real

26-12-2018 (06:30) - Marketing

 Op 26 december, één dag voor de start van het online dating piekseizoen, lanceert Lexa de nieuwe merkcampagne ‘Start Something Real’.

 

In de huidige wereld waarin nepnieuws en gefilterde, onrealistische social media accounts onderdeel zijn van ons dagelijks leven, is het meer dan ooit een uitdaging om je niet te laten beïnvloeden en dicht bij jezelf te blijven. In de nieuwe merkcampagne brengt Lexa de online en offline dating wereld dichter bij elkaar, want na de online klik is het de offline connectie die ervoor zorgt dat die ene leuke date de start van een nieuw verhaal kan zijn. De campagne wordt ook uitgerold in Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Zweden en Noorwegen. Start Something Real is in Nederland vanaf 26 december te zien en te horen op zowel TV, radio als digitaal.


“De opkomst van 'quick fix' datingapps heeft online dating veranderd in een spel van swipes, likes en vluchtig contact. Consumenten zijn gewend aan binge consumptie en daar lijkt online dating geen uitzondering op. Bij Lexa gaat het juist niet om de kwantiteit, maar de kwaliteit van de ontmoetingen en echte connecties tussen singles.”, zegt Roelijne Peters, Market Manager Nederland bij Lexa. Uit onderzoek van Lexa* blijkt dat een meerderheid van de singles (57%) soms het gevoel heeft dat ze meedoen aan een vleeskeuring. Voor driekwart van hen is oprechte interesse het belangrijkste criterium bij online daten.


Start Something Real

De commercial toont in eerste instantie een onrealistische wereld overspoeld met nepnieuws, waarna de echte emoties en authenticiteit worden benadrukt van echte verhalen die ontstaan op Lexa. Op 26 december is de lancering van de nieuwe merkcampagne.


Credits

LEXA - MEETIC GROUP

CEO: Alexandre Lubot

CMO: Karine Dussert Sarthe

VP Brand & Consumer Europe: Emilie de Fautereau

VP Markets Europe:  Sophie Ak Gazeau

Marketing Manager Europe: Julie Deffontaines

Market Manager NL: Roelijne Peters

 

Reclamebureau: MARCEL

Creatie: Gaëtan du Peloux, Youri Guerassimov

Copywriter: Antonin Jacquot

Strategische planning: Léoda Esteve

Social: Anh-Dao Lepinaux, Inès Del Fabbro

Director: Helmi

DOP: Julien Poupard

Producer : Erinn Lotthé Guillon

Line Producer: Sybil Esterez

Post-production: Prodigious

Sound Production: Prodigious

PR: Coopr

 

De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.

RSS feed van de Bureaus pagina

Bureaus

RSS feed van de Media pagina

Media

RSS feed van de Economisch pagina

Economisch