Nieuw design voor alle PLUS huismerkproducten

15-07-2020 (10:56) - Marketing

PLUS gaat al haar huismerkproducten van een nieuw verpakkingsdesign voorzien. De supermarktorganisatie stapt hiermee af van de herkenbare groene band met het PLUS logo en stelt het product zélf centraal. De ‘Goed Eten-belofte’ wordt daarmee onderstreept. De eerste producten met het nieuwe verpakkingsdesign liggen al in de winkels.
 
Reinie Cazant en Janneke van den Hoven, Brandmanagers bij PLUS: “Na acht jaar PLUS huismerk met de herkenbare groene band was het tijd voor iets nieuws. PLUS staat voor Goed Eten. Dát willen we laten zien met onze nieuwe verpakkingen. Klanten moeten weten dat ze voor écht goed eten bij PLUS moeten zijn. Daarom hebben we het product zelf centraal gezet- zonder poespas. We geloven namelijk in ons product in de puurste vorm. In samenwerking met designbureau Brandnew hebben we het nieuwe verpakkingsdesign ontwikkeld. Met dit concept zetten we het product centraal en prikkelen we de zintuigen. Je ruikt het versgebakken brood en de vers gezette koffie, je proeft de knapperige afbakbroodjes en je krijgt zin om het product te proberen. We zijn trots op ons huismerk assortiment; het nieuwe design geeft een boost aan ons huismerk en versterkt daarmee de PLUS formule.”
 

Goed verhaal

Sommige huismerkproducten worden voorzien van het label ‘Goed verhaal’, omdat over dit product iets bijzonders te vertellen is. Het is een product met een duurzaam karakter of van bijzondere kwaliteit. Het gehele verhaal vindt de consument terug op de achterkant van de verpakking. Een paar voorbeelden van producten met een goed verhaal zijn de vrije uitloopeieren, de vers afgebakken appeltaart en de vele producten die Fairtrade gecertificeerd zijn.
 

Minder en duurzamer verpakken

Het moment van de restyling grijpt PLUS, als Meest Verantwoorde Supermarkt van Nederland, aan om de nieuwe verpakkingen te verduurzamen. Het aluminium is bijvoorbeeld uit de verpakkingen van de PLUS koffiebonen en filterkoffie gehaald. De lege verpakkingen kunnen daardoor bij het plastic afval en gerecycled worden. Bij de restyling van de gebaksdozen is een groot deel van het plastic vervangen door karton, wat op jaarbasis een plastic besparing van 168 ton plastic oplevert.
 
De verse sapflessen, maaltijdpakketten, afbakbroodjes, ijsjes en de gebaksdozen liggen al in hun nieuwe verpakking in de winkels. PLUS streeft ernaar binnen vier jaar alle huismerkverpakkingen aangepast te hebben. 

Bureaus

Media

Economisch