'Explore Breda' op een innovatieve manier

'Explore Breda' op een innovatieve manier

12-04-2024 (14:09) - Marketing

Onder de naam Explore Breda heeft Breda Marketing een nieuwe citymarketingstrategie ontwikkeld. Op 11 april gaf Hildegard Assies, directeur Breda Marketing, hiervoor het startsein met de opening van de Explore Breda Store in hartje centrum en de lancering van een digitaal platform met de nieuwe website explorebreda.com, de Explore Breda app en interactieve schermen in de store.

Joyce Wijnen, brand marketing manager bij Breda Marketing, vertelt over de nieuwe integrale citymarketingstrategie: “De Explore Breda Store vormt samen met het digitale platform het ideale startpunt om de stad optimaal te ontdekken. Je oriënteert je thuis, gaat naar de store en ontdekt de stad zoals jij wilt. Via digitale schermen in de Explore Breda Store, de website en de app kun je alle hotspots, winkels, horecagelegenheden en culturele activiteiten naar eigen smaak ontdekken. Met een inspirerend aanbod motiveren we bezoekers langer in Breda en omgeving te verblijven en vaker terug te komen.”

Naast de bekende toeristische informatiefunctie gaat Explore Breda Store bezoekers, bewoners, studenten en ondernemers inspireren met unieke verhalen en producten uit Breda.

Digitaal platform

Het digitale platform ontwikkelde Breda Marketing samen met de Bredase bureaus Weekend Creative Agency en Good News van Handpicked. Gijs Matthee, digital strateeg van Good News, licht toe: “Het platform heeft een zogenaamde 'headless' technische architectuur. Dit houdt in dat er vanuit één systeem content kan worden beheerd en ontsloten via verschillende kanalen, zoals de website, de app, interactieve schermen in de store en andere websites en kanalen in de toekomst.”

Met deze opzet kan Breda Marketing in de toekomst beter op behoeften van de doelgroepen inspelen en de marketingactiviteiten scherper inrichten. Door slimme segmentatie, personalisatie en dynamische webpagina’s kun je met het platform relevante en persoonlijke content op het juiste moment bieden. Zo kan explorebreda.com voor iedereen anders worden. Daarnaast is de vernieuwde website explorebreda.com in lijn gebracht met de merkidentiteit.

Nicky Basstein, online marketeer bij Breda Marketing: “De website biedt unieke functionaliteiten, zoals het opslaan en delen van jouw lijstje met favoriete hotspots en een keuzemenu dat je leidt naar een Explore-pagina die niet de 'standaard' lijstjes laat zien. Hiermee inspireren we de bezoeker om Breda te ontdekken, en dagen daarnaast uit om verder te kijken en eens iets anders te ervaren.”

Contentstrategie en campagne

De store en het digitale platform worden geactiveerd door een vernieuwde contentstrategie. Door het aanbod te etaleren, Bredase verhalen te delen, informatie over stad en omgeving te bieden en speciale evenementen extra uit te lichten. Het Bredase creatief bureau Goedzooi ontwikkelde een outdoor en social media campagne voor de opening van de store en de lancering van het online platform.


Bureaus

Media

Economisch