AXE werkt samen met Netflix om onzekerheid van tieners tijdens het daten aan te pakken

12-02-2020 (11:58) - Marketing

AXE werkt samen met de populaire Netflixserie Sex Education om Nederlandse jongeren te begeleiden tijdens het daten. Uit onderzoek* van AXE blijkt namelijk dat tieners nogal last hebben van onzekerheid tijdens een afspraakje. Zo geeft 33 procent van ondervraagden in de leeftijd van 14 tot en met 24 aan dat ze iemand niet uit hebben gevraagd omdat ze zich onzeker voelden. Met de samenwerking hoopt AXE een deel van de druk die tieners tijdens dit soort situaties voelen te verlichten.

Het onderzoek van AXE, The AXE Confidence Crisis, laat zien dat Gen Z voor een ware uitdaging staat als het gaat om het aangaan van persoonlijke relaties met anderen. Verder blijkt er een behoorlijk gebrek aan kennis over liefde, seks en daten onder jongeren te bestaan en staan er geen bruikbare bronnen tot hun beschikking.
 

Verlichten van sociale druk

Door open met elkaar te communiceren en kennis uit te wisselen, wil AXE op een humoristische manier ongemakkelijke situaties gemakkelijker maken. Op deze manier hoopt AXE de 19 procent van de jongeren die aangeeft liever thuis te blijven dan iemand persoonlijk mee uit te vragen, te inspireren en de sociale druk die ze voelen te verlichten. Het merk heeft verder ook ontdekt dat 21 procent van de Nederlandse jongeren überhaupt nog nooit een date heeft gehad, omdat ze iemand niet uit durven te vragen. Daarnaast geeft 32 procent aan zich veiliger te voelen om via social media met iemand te praten dan in het echt. De toename van datingapps en het sturen van direct messages zorgt voor veel druk onder tieners tijdens het daten in de digitale tijdperk, aldus 40 procent van de respondenten.
 

Samenwerking Sex Education

Om jongeren te helpen hun weg te vinden in de hedendaagse date-cultuur, werkt AXE samen met de populaire tienerserie Sex Education, die bekendstaat om het bespreekbaar maken van lastige onderwerpen en taboes waar tieners mee worstelen op de middelbare school. AXE gaat het bekende boek uit de serie, Bringing Up Men van seksuoloog dr. Jean Milburn, hijacken om de ultieme moderne gids voor jongeren te maken op het gebied van daten en seks. De nieuwe versie van Bringing Up Men informeert en inspireert tieners om zich zelfverzekerder te voelen en het ongemakkelijke minder ongemakkelijk te maken. De hoofdstukken van het boek zijn te vinden op Instagram, YouTube, Snapchat en AXE.com en worden het hele jaar door uitgebracht.

Elk hoofdstuk bevat een aantal verhalen uit het echte leven van tieners en de ongemakkelijke situaties waarin ze tijdens het daten zijn terechtgekomen. De eerlijkheid en herkenbaarheid van deze verhalen verlichten hopelijk de druk die jongeren voelen. Het nieuwe datingboek richt zich per hoofdstuk op een specifiek onderwerp met betrekking tot seks en dating, dat wordt geïntroduceerd door een van de Sex Education-personages.
 

Hilarische maar educatieve verhalen

‘Seks, daten en relaties zijn zo'n groot onderdeel van het leven van onze jongeren, dat het voor ons alleen maar logisch was om samen te werken met de experts van Sex Education. Op deze manier creëren we hilarische maar educatieve verhalen voor tieners en helpen we ze met daten en het krijgen van zelfvertrouwen, terwijl we ze door deze nieuwe wereld begeleiden’, aldus Caroline Gregory, Global Brand Director van AXE. 

Bureaus

Media

Economisch