Monsterboard lanceert nieuwe merkcampagne

Monsterboard lanceert nieuwe merkcampagne

24-04-2019 (13:05) - Campagnes

Monsterboard start met haar nieuwste internationale merkcampagne “This isn’t working anymore’, ontwikkeld door MullenLowe Group. De campagne, die in Nederland bestaat uit online video, banners en een radiocommercial, geeft de frustratie weer die werkzoekenden en werkgevers regelmatig hebben tijdens het zoeken naar een nieuwe baan of personeel.


VIa de commercials laat het recruitmentplatform zien dat ze er alles aan doen om werkzoekenden, maar ook werkgevers, te helpen in het sollicitatieproces.


Het Amerikaanse reclamebureau MullenLowe creëerde de nieuwe campagne voor Monsterboard. Dit is niet de eerste samenwerking tussen beide partijen, MullenLowe was 25 jaar geleden verantwoordelijk voor de in de USA iconische reclamespot “When I Grow Up” die verschillende kinderen aan het woord laat over hun droombaan, waarbij ze op een voor volwassenen realistische en eerlijke manier vertellen over hun verwachtingen van hun carrière. Door opnieuw de realiteit op een ludieke manier onder ogen te brengen hoopt MullenLowe dat de commercials een wake-up call zijn voor werkzoekenden en werkgevers.


Coaching in zoektocht

Joyce Rotmans, Marketing Manager Monsterboard Nederland: “Hoewel het ludieke commercials zijn, snijdt de campagne wel een serieus onderwerp aan. Veel werkzoekenden hebben een negatieve houding tegenover het sollicitatieproces en tegenover de manier waarop werkgevers zichzelf en de functies in hun vacatures profileren, blijkt uit een serie focusgroepen waarin wij werkzoekenden hebben ondervraagd naar hun ervaringen met solliciteren. Wij willen ze helpen de juiste match te vinden. Niet alleen via ons vacatureaanbod, maar ook via coaching op het gebied van cv’s, sollicitaties en manieren om op te vallen tijdens het zoeken naar een nieuwe baan.”


De campagne is in Nederland tot eind mei te zien via online video en banners, en is te horen via de radio. De twee Nederlandse versies zijn te zien via YouTube. Het concept en de creatie van de campagne is verzorgd door MullenLowe Group USA.

De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.
De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.