Lidl en Ali B starten samenwerking

27-03-2019 (10:59) - Campagnes

Dit jaar staat het thema ‘Lekker Hollands’ centraal bij Lidl. Met (oud-)Hollandse ranges, producten van eigen bodem en typisch Nederlandse recepten. Zo wil Lidl nog wat dichter bij de Nederlanders komen. Van ‘die Duitse discounter’ naar ‘onmisbaar in ons land.
 

Daartoe wordt nauw samengewerkt met niemand minder dan Bekende Nederlander, cabaretier rapper, coach en jurylid Ali B, die gewapend met gele Lidl-microfoon als correspondent ‘A-Lidl' het land in trekt. Om op eigenzinnige en humoristische wijze onderzoek te doen naar de Hollandse cultuur.
 

De Delicieux-paascampagne geldt als aftrap, hierin gaat Ali B op zoek naar hoe Nederland Pasen viert. Met meer dan 300 luxe Delicieux-producten is Nederland weer voorzien van heerlijk gevulde brunchtafels en gourmetavonden, voor Hollandse prijsjes.
 

De Delicieux-commercial is het begin van een reeks die Lidl in samenwerking met Joe Public ontwikkelt. En dat is niet het enige. De samenwerking met Ali B gaat verder. Omdat Lidl groeit en continu op zoek is naar enthousiaste collega’s, vervult reporter A-Lidl komende tijd ook een grote rol op sociale kanalen in diverse employer branding- en wervingsuitingen, gericht op jongeren
 

credits

Adverteerder : Lidl
Bureau          : Joe Public
Productie       : Joe Public Shoot/regie René Nuijens 
Afwerking      : Captcha, editor/Gert-Willem Visser 
Geluid           : Top Format