KFC lanceert United by the Bucket

KFC lanceert United by the Bucket

14-09-2020 (10:23) - Campagnes

KFC lanceert op 14 september haar nieuwe campagne: United by the Bucket. Met deze campagne laat de fastfoodketen zien dat iedereen - ongeacht iemands achtergrond - welkom is als gast en als werknemer. KFC brengt mensen samen - een bucket eet je immers niet alleen. De campagne laat zien waar KFC al jaren voor staat: iedereen is welkom of - zoals oprichter Colonel Sanders zou zeggen - er is voor iedereen plek aan tafel. De United by the Bucket campagne bestaat uit film, online, social, out of home en employer branding.
 
United by the Bucket is een ode aan diversiteit, in de breedste zin van het woord. De werknemers van KFC hebben verschillende achtergronden en in totaal meer dan negentig nationaliteiten. Colonel Sanders bracht vanaf dag één vrachtwagenchauffeurs en miljonairs samen aan tafel - een bucket brengt mensen dichter bij elkaar. De nieuwe campagne sluit volledig aan op die gedachte.
 
Trix van der Vleuten, Chief Marketing Officer KFC Northern Europe: "United by the Bucket laat op een eigentijdse manier zien waar wij als KFC voor staan: Always Original - in onze producten en in onze teams. Wij moedigen mensen aan hun achtergrond, talenten en persoonlijke verhaal als kracht te zien en die in te zetten voor het team, de gasten en de samenleving. Als je diversiteit kan omzetten in inclusiviteit zorgt dit voor saamhorigheid en eenheid. Dat willen wij met deze campagne laten zien."
 

'Originals who want to do good'

In de campagne figureren mensen die verschillende thema's aan de kaak stellen en - op grote of kleine schaal - een bijdrage aan de samenleving willen leveren. Fashion designer Jimmy Paul zoomt in op gendersinclusiviteit, voormalig nachtburgemeester van Amsterdam Shamiro op een divers nachtleven en stuntvrouw Saskia Neville op stereotyperingen rondom (stunt)vrouwen. Ook KFC-medewerkers, zoals Mohammed Darabyou uit Amsterdam-Noord, spelen mee in de commercial. Mohammed begon jaren geleden zonder diploma's met het marineren van kip in de KFC-keuken, greep de vele kansen die hij bij de fastfoodketen kreeg met beide handen aan en runt inmiddels twee restaurants in Noord-Holland. De Friese muzikant Joost Klein maakte de track voor de commercial. Hij is origineel en durft zichzelf te zijn. Zijn toon en humor passen bij de sfeer van de film. Acteur Martijn van Eijzeren (ook bekend als Stuntkabouter) is onderdeel van zijn squad en speelt als creatieve maker ook een rol in de campagne.
 

Credits

Commercial: Creative agency - Cloudfactory; Creative Directors - Jessica Kersten en Sandrine Le Goff; Creatives - Vincent Versluis en Florian Hollander; Prop Designer - Jord Beets; Account Directors - Michelle Bertens en Steven Beukers; Producer - Souraya El-Far; Print Producer - Saffron Pape; Strategy Planner - Diana Machado; Trendwatching - Wolves & Birds; Assistant Producer Backstories - Andi Bodnar; Director & Editor Backstories - Obi Mgbado; Supervising Director - Ismael ten Heuvel; Executive Director - Teddy Cherim; Production Company - PinkRabbit; Executive Producer - Mireille Lampe; Producer - Niels Visser; DOP - Daan Bukman; Edit - MRTN Team; VFX - Storm Post Production; Colorist - Remi Lindenhovius; Illustrator Anime - Rick Donovan; Music - Teun de Kruif (Tantu Beats); Lyrics - Joost Klein.

Employer branding: Creative Agency - truus; Managing Director - Japie Stoppelenburg; Creative Director - Ana Mendez; Creative - Fenna Hibma.