GGz-organisatie Arkin werft nieuwe specialisten: ‘Mensologen’

GGz-organisatie Arkin werft nieuwe specialisten: ‘Mensologen’

18-11-2019 (11:22) - Campagnes

Om gz-professionals te werven én om het stigma op psychische aandoeningen weg te nemen, lanceren Café Society en The Gardeners een crossmediale campagne voor  ggz-organisatie Arkin. Hierin zoekt Arkin niet zomaar medewerkers, maar ‘Mensologen’: gz-professionals die de mens achter de stoornis zien.
 
13 Bekende Nederlanders zijn in de campagne open over hun stoornis. Van Wim Kieft over wat de zucht naar cocaïne met hem doet tot Filemon Wesselink die twijfelt over zijn diagnose autisme. De campagne bestaat uit een mix van OOH, online media, een 13-delige podcastserie, een consumenten- en media activatie, pr en social media.
 
Niets zo complex als de mens. Juist dat maakt werken in de geestelijke gezondheidszorg zo boeiend, vindt Arkin. De ggz-organisatie heeft 12 verschillende specialismen, waarvan Jellinek misschien wel het bekendst is. Om te bewijzen dat een cliënt bij Arkin meer is dan z’n stoornis, zoeken ze in deze campagne niet zomaar een gz-professional. Professionals die gespecialiseerd zijn in mensen met autisme (Filemon Wesselink), een cocaïneverslaving (Wim Kieft) of eetstoornis (Jet van Nieuwkerk). Ze zoeken een Filemonoloog. Maar ook een Wimoloog of Jetoloog. Op abri’s en online-banners komen bekende gezichten voorbij met niet alleen hun psychische aandoening, maar vooral heel veel andere kenmerken. Want dat ze feminist, bloeddonor of sci-fi fan zijn, definieert hen net zo goed.
 

Podcasts staan centraal

Voor Arkin is het een bewuste keus om het medium podcast centraal te zetten. Leonie Fotiadis, senior marketing- & communicatieadviseur bij Arkin: ‘Natuurlijk is het prachtig om als merk 13 ambassadeurs en ervaringsdeskundigen op abri’s en banners te hebben die geloven in jouw missie. Maar met de podcasts laten we echt zien waar wij voor staan. Namelijk dat de mens bij ons belangrijker is dan de stoornis. Het zijn bijzondere, intense gesprekken tussen de BN’er en een behandelend specialist bij Arkin. Elke aflevering raakt.’
 
Beluister alle podcasts hier.
 

Recruitment Agency Mensoloog

Gz-professionals krijgen drie dagen lang de kans om Arkin en haar specialismen persoonlijk te leren kennen. Tijdens de pop-up Recruitment Agency ‘Mensoloog’ op 21, 22 en 23 november in De Hallen in Amsterdam, kunnen potentiële werknemers in gesprek gaan met recruiters van Arkin over loopbaankansen. Verder kan iedereen er op z’n gemak de podcasts luisteren en lopen er specialisten rond voor wie meer wil weten over de hulp die Arkin kan bieden.
 
Meer informatie is te vinden op www.werkenbijarkin.nl