HEMA en Hotel L'Amour winnen Ster Gouden Loeki

HEMA en Hotel L'Amour winnen Ster Gouden Loeki

14-03-2024 (20:40) - Awards

HEMA en Hotel L'Amour hebben met hun kerstcommercial de Ster Gouden Loeki gewonnen. De winnaars ontvingen dé publieksprijs voor reclame tijdens een feestelijk evenement in Amsterdam, dat gepresenteerd werd door Diederik Ebbinge en waar Leo Blokhuis een gastoptreden verzorgde. De zilveren en bronzen award waren respectievelijk voor Calvé en KPN.

Het is voor het eerst dat zowel HEMA als het vorig jaar opgerichte Hotel L'Amour een Ster Gouden Loeki in de wacht slepen voor een televisiecommercial.

De winnende commercial draait om (knuffel)kat Siepie en is een vervolg op de Sint-campagne van HEMA. Daarin kwam de Siepie-knuffel via een omweg in Nederland bij haar nieuwe 'baasje' terecht. In 'Kerst' zien we Siepie, in haar eentje spelend op de noten van het bekendje liedje 'all by myself'. Ze bedenkt een slim plan om de feestdagen niet alleen door te brengen, en dat lukt: vriendje Takkie ligt onder de kerstboom.

Salesmanager Pim van Midde mocht de Ster Gouden Loeki aan HEMA en Hotel L'Amour overhandigen.

ZILVEREN EN BRONZEN LOEKI'S

Evenals afgelopen jaren konden de genomineerde merken en reclamebureaus dit jaar ook een Zilveren en Bronzen Loeki winnen.

De tweede prijs werd verzilverd door Calvé en Alfred International met hun commercial 'Calvé Pindakaas 75 jaar'. Ter ere van de 75e verjaardag van dit populaire broodbeleg maakten zij een campagne die de rijke (reclame)historie weerspiegelt.

De Ster Bronzen Loeki ging naar KPN en Dentsu Creative Amsterdam met hun commercial 'Dat is entertainment zoals jij het wilt', waarin de populaire rode kat Louis stiekem uit het enorme entertainmentaanbod van KPN snoept terwijl zijn baasje van huis is. 

In totaal hebben 67.909 Nederlanders hun stem uitgebracht.

TOP 10

'Kerst' - HEMA & Hotel L'Amour
'Calvé Pindakaas 75 jaar' - Calvé & Alfred International
'Dat is entertainment zoals jij het wilt' - KPN & Dentsu Creative Amsterdam
'Magische feestdagen' - Lidl & BBDO Germany
'Mis niks' - Interpolis & Wefilm
'Heerlijk Helder Hoe je ons ook noemt.' - Heineken & LePub / Boomerang
'Een Toyota rijd je nooit alleen voor jezelf' - Toyota & DDB
'Laat kinderdromen uitkomen' - KiKa & Joe Public
'Cost of Beauty' - Dove & Ogilvy
'Wat alz... het jouw broertje is?' - Alzheimer Nederland

Alle commercials zijn hier te bekijken.