‘Threads’ bereikt in eerste vier weken ruim 800 duizend Nederlanders

24-01-2024 (16:01) - Media

Sinds de introductie van het sociale mediaplatform Threads per 14 december hebben 829.000 personen de app en/of website bezocht. Threads bezoekers hebben een ander profiel dan concurrent X(Twitter). Het profiel van Threads is vrouwelijker én jonger dan concurrent X.

Threads is het jongste lid van de Meta-familie en dat geeft gebruikers van Instagram de mogelijkheid om hun Instagram account te gebruiken voor het inloggen in Threads. Dit is terug te zien in het profiel van beide diensten. Het profiel van Threads-bezoekers toont grote overeenkomsten met dat van Instagram-bezoekers. 

Bereik

Onder jongeren tussen de 13-34 jaar is het bereik het hoogst; 327.000 van hen heeft Threads bezocht. Van de bereikten door Threads is daarmee 39% onder de 35 jaar. Opvallend is dat in vergelijking met concurrent X het profiel van Threads aanzienlijk vrouwelijker is: 57% van de Threads-gebruikers is vrouw, ten opzichte van 40% bij X.


Bureaus

Marketing

Economisch