Fonk magazine brengt ode aan de copywriter

17-01-2024 (10:30) - Media

Een heel nummer over copy; in de bijna vijftienjarige geschiedenis van Fonk magazine is dat nog niet voorgekomen. Tot nu dan!

Sinds de digitale wereld verder oprukt, komt het talent van de tekstschrijver steeds vaker in de knel. Onterecht, denken wij. Hoog tijd dus voor een uitgave waarin de waarde van en de liefde voor copy centraal staat.

Zo blikken we via de ADCN Jaarboeken nog één keer terug op briljante copy uit de periode 1969-2017 (met de geschreven pareltjes verdwenen na 2017 ook de gedrukte boeken).

En omdat we niet zo van het alleen maar omkijken zijn, delen drie copytalenten van nu, Nikki de la Rambelje (Gardeners), Desmond Lissone en Lieke Ongering (Kaliber), in deze uitgave hun visie op de rol van tekst vandaag en morgen. Drie verhalen die enthousiasmeren en tot nadenken stemmen.

Daarnaast beleef je in drie fragmenten van Nederlandstalige songteksten die respectievelijk in 1978, 2008 en 2021 geschreven zijn, hoe pakkend èn actueel taal kan blijven.

Tot slot naast al het moois dat je in Fonk magazine 381 vindt, nog een laatste tip, want de eerste aflevering van Coolest Dutch Brands 2024 verdient absoluut je aandacht. Iedereen aan de melk van Kalverliefde!

Bestel nu een los exemplaar (of neem een abonnement!)

Heb je geen abonnement en wil je Fonk magazine 381 lezen, bestel dan een los exemplaar in onze webshop. Gaat je voorkeur uit naar print, wees er dan snel bij, want we zijn meestal snel uitverkocht!

Of: ga nu voor een jaarabonnement op de digitale uitgave van Fonk magazine; dan ontvang je 26 edities mèt 25% nieuwjaarskorting!


Bureaus

Marketing

Economisch