Blue Band lanceert Skip the Cow campagne

Blue Band lanceert Skip the Cow campagne

04-03-2024 (17:18) - Marketing

Blue Band lanceert ‘Skip the Cow’, een 360-campagne die consumenten laat nadenken over de logica van boter. Hoofdrolspeler in deze campagne is Blue Band Roombeter, een 100% plantaardig alternatief voor boter. De campagne is gericht op een brede Nederlandse consumentenmarkt en moet de positie van Blue Band binnen Nederland te versterken.

Bas Michel, Country Manager Nederland: “Voor een groot merk als Blue Band is het logisch een voortrekkersrol te pakken in de duurzaamheidstransitie. Met Roombeter bieden we de consumenten een keuze die aansluit bij moderne Nederlandse eetgewoonten. 56%** van de Nederlanders zoekt momenteel naar plantaardige opties omdat ze weten dat hun keuzes invloed hebben op het milieu. Blue Band Roombeter heeft minstens 75% minder impact op het klimaat dan boter*. Met de ‘Skip The Cow’-campagne willen we consumenten op een leuke en inspirerende manier laten weten dat er lekkere alternatieven zijn om uit te kiezen. Daarnaast willen we onze nieuwe papieren kuip onder de aandacht brengen.”

De wereldwijde ‘Skip the Cow’-campagne is bedacht door creatief bureau Pablo uit London en omvat OOH, TV, VOD, digitale content, social media content, experiential en PR. Ook wordt de campagne op innovatieve wijze zichtbaar gemaakt in landelijke supermarkten. De campagne start 4 maart. De campagne voor de Nederlandse markt is ontwikkeld door een team van bureaus, waaronder UM (Media), The Romans (PR), Dept (Social) en Barracuda (Experiential).

Als onderdeel van de campagne organiseert Blue Band op 12 april een ‘Skip the Cow’-event in Amsterdam, waar veranderende Nederlandse gewoontes op het gebied van duurzaamheid en voeding centraal staan. In een eenmalige presentatie neemt artiest Vjèze Fur (Freddy Tratlehner) deze veranderingen op zijn eigen manier onder de loep. 


Bureaus

Media

Economisch