IDFA en KesselsKramer zetten aan tot reflectie
11-11-2019 (15:32) - Campagnes
Het International Documentary Film Festival Amsterdam, dat op 20 november van start gaat, wil het publiek met haar documentaires aanzetten om te reflecteren op de maatschappij én op zichzelf. De bijbehorende campagne, ontwikkeld door KesselsKramer, geeft dit vorm door mensen letterlijk een spiegel voor te houden.
Wie naar IDFA komt om achterover te leunen, zit verkeerd. De meer dan 300 documentaires zijn ongekend divers, maar ze hebben één ding gemeen: ze bieden stof tot nadenken en nodigen uit tot discussie. En naast kritische reflectie op de maatschappij, zetten ze ook aan tot zelfreflectie.
Wie naar IDFA komt om achterover te leunen, zit verkeerd. De meer dan 300 documentaires zijn ongekend divers, maar ze hebben één ding gemeen: ze bieden stof tot nadenken en nodigen uit tot discussie. En naast kritische reflectie op de maatschappij, zetten ze ook aan tot zelfreflectie.
Een reflecterende campagne
De nieuwe campagne bouwt voort op de eerder door KesselsKramer ontwikkelde positionering van IDFA: “provoking boundless curiosity”, waarmee het festival ook een jonger publiek wil bereiken. Om de nieuwsgierigheid van bezoekers extra te prikkelen bestaat de campagne uit verschillende uitingen van echt reflecterend materiaal en een bioscooptrailer die de kijker herhaaldelijk een spiegel voorhoudt.
Over IDFA
Het International Documentary Film Festival Amsterdam is een van de grootste en meest toonaangevende documentaire filmfestivals. Fans en professionals van over de hele wereld komen samen en er worden meer dan 300 nationale en internationale documentaires vertoond die allemaal een unieke kijk op de werkelijkheid geven.
Credits
Creatie: KesselsKramer
Regie, Camera & Edit: Rogier van der Zwaag
Grading: Erik van den Heuvel, de Grot
Sound: Thomas Peters, Sounds by Thomas
Regie, Camera & Edit: Rogier van der Zwaag
Grading: Erik van den Heuvel, de Grot
Sound: Thomas Peters, Sounds by Thomas
IDFA 2019 trailer from KesselsKramer on Vimeo.