Reclame heeft wel degelijk invloed op jongeren

Reclame heeft wel degelijk invloed op jongeren

04-03-2020 (10:55) - Toeleveranciers

Jongeren kijken, al denken we soms wel eens van niet, ook tv. En jongeren lopen ook over straat. Luisteren naar de radio en zitten veel op hun smartphone. Op al deze media, want ook de straat is een medium met veel reclame, wordt reclame gemaakt. Heel veel reclame. En deze reclame heeft een bijzonder grote invloed op jongeren.
 
In Engeland heeft GfK een omvangrijk onderzoek gedaan over het effect van tv-reclame op de aankoopbeslissingen bij jongeren. En dat blijkt nog altijd bijzonder groot te zijn. Maar liefst 24 % van de ondervraagde jongeren praat na het zien van een bepaalde commercial erover na met vrienden. De jeugd van 16 tot 24 jaar neemt veel op. Op straat bij de bushalte en bij pa en ma in de auto pikken ze de reclame van langs de weg snel op. Daarna weer bij hun vrienden spreken ze er met elkaar over en zo blijft de reclameboodschap goed hangen. Beter zelfs nog dan bij volwassenen.

Jongeren zijn erg visueel ingesteld en vinden daarom tv, maar ook buitenreclame en reclameborden met mooie foto’s in gemeenschappelijke ruimten heel interessant. Televisiekijken en foto’s bekijken is een ontspannende bezigheid voor de jongeren en om die reden heeft de jeugd een positieve houding ten opzichte van deze manier van reclame maken. Plaat bedrukken met foto’s of andersoortige afbeelding is dus een slimme keuze om indruk te maken bij jongeren.
 

Reclamepanelen

OOk Displays, reclameborden en productpresentaties worden door de jongeren meer dan goed bekeken en het loont de moeite om daarin te investeren, door deze bijvoorbeeld te printen op forex. Forex plaat bedrukken is een zeer goede manier om met een fantastische kwaliteit haarscherpe foto’s op groter formaat weer te geven. Want kwaliteit wil de jongere van vandaag zien. Het moet wel perfect zijn. De foto’s dienen van hoge kwaliteit te zijn zodat detaillering goed te zien is. Daar gaan ze met elkaar over praten. Conclusie? Reclame is en blijft belangrijk. Voor ons allemaal en zeker voor jongeren. Producten komen tot hun recht op een forex plaat