FONK 295 staat live: retail & shoppermarketing

FONK 295 staat live: retail & shoppermarketing

16-09-2020 (10:00) - Media

Supermarkten vieren hoogtijdagen, kledingzaken hangen met hun nagels aan de rand van de afgrond en dan is er nog van alles tussenin. COVID-19 bracht de toch al volatiele retailsector de afgelopen maanden zo mogelijk in nog onrustiger vaarwater. FONK legt de vinger aan de pols.
 
Terwijl webshops en sales via social kanalen een steeds grotere vlucht nemen, kampen ‘de gewone winkels’ met verregaande krimp. Het is een veelgehoord riedeltje de afgelopen maanden, maar dat wil niet zeggen dat het ook altijd wààr is. Snel schakelende, slimme ondernemers bewijzen regelmatig het tegendeel. Zo betoogde een winkelier in het luxe tassen in het Modemagazine van het FD onlangs dat het ‘best wel meeviel’ met die stagnerende omzet. Waarom? Simpel: juist nu zijn veel mensen op zoek naar een sprankje licht, een beetje lucht en een korreltje geluk. Het shoppen van een mooie tas kan een flinke korrel geluk teweegbrengen, is de redenering. Met andere woorden: het mag, juist nu, wel wat lichter allemaal.
 
Hou op met zeuren, lik je wonden, vergeet het gemekker op de social media, stroop de mouwen op en ga aan de slag. Dan komt er altijd iets positiefs op je weg. Vanuit die gedachte hebben we dit retail & shoppermarketingnummer gestalte gegeven. Het is daarmee één van de meest energieke en opgewekte uitgaven van de afgelopen maanden geworden ondanks -of misschien wel dankzij- het veelvuldig genoemde Corona-dilemma. 
 

in dit nummer onder meer

De lakmoesproef van Alfred. ‘Nederland vraagt juist nu om optimisme’

Rabobank: 
wereldkampioen verenigen 

Sensorisch marktonderzoek
: de winst van snellere testen

Digitale pas biedt winkeliers conversie- en omzetmogelijkheden 

Vernieuwend packaging design vorlgens Brum en Van Heertum Design

Retail actueel
met: Online Koplopers; Holland & Barrett; Signify; The Flowerfarm en Zeeman 

Packaging Innovations 2020: Ontmoetingsplek voor creatief verpakkend Nederland 
 

en ook

Coolest Dutch Brands 9: Sunnycords van Coco Bonito

Next Mediastar
Eva Roefs (fotografie cover): ‘Liever in een magazine dan aan de muur’ 

Interview Roy Kahmann: De dood of de gladiolen 

Maak kennis met de drie Nederlandse supertalenten van Fresh Eyes Photo Fair 
 

Lees FONK nu 3 maanden gratis

FONK magazine lezen, maar geen abonnement? Kies dan nu voor een digitaal abonnement en lees de eerste drie maanden gratis!

 


RSS feed van de Bureaus pagina

Bureaus

RSS feed van de Marketing pagina

Marketing

RSS feed van de Economisch pagina

Economisch