Line-up lustrumeditie Dutch Digital Day bekend

21-05-2019 (13:45) - Bureaus

Dutch Digital Agencies (DDA) organiseert op 21 juni de lustrumeditie van Dutch Digital Day. De digitale industrie kan hiermee een injectie inspiratie verwachten voor al haar medewerkers. Allerlei belangrijke thema's die spelen binnen de digitale industrie komen hierbij naar voren. Inmiddels is de line-up compleet.


De laatste spreker is inmiddels onthuld: Viktoria Modesta zal voor het eerst in Nederland op het podium staan. Als bionische popartiest, creative director & futurist beschrijft zij haar werk als post-menselijk en post-functioneel. Ze overbrugt performance, muziek en mode met technologie, wetenschap en geneeskunde. Viktoria's futuristische benadering van 'het lichaam als kunstconcept' heeft haar geselecteerd als een Director's Fellow bij MIT Media Lab.


ethiek en design

Daarnaast zal Jamie Bartlett ingaan op de gespannen verhouding tussen technologie en democratie. Ook Mike Monteiro, een internationaal gewaardeerde keynote spreker op het gebied van design en ethiek, betreedt het podium.


Chris Downer, Design Director bij Sketch, gaat tijdens een interview vertellen hoe het is om te designen voor designers. Daarnaast zal TV-maker Marie-Anne Faustinelli alles vertellen over de serie die zij voor VPRO Dorst heeft gemaakt over het consumentengedrag van nu. Hier zal De Melksalon verder op inspelen. Dit is een ontwerpproject en -platform dat de verhouding tussen boer, natuur, producent en consument centraal zet. 


meet you on the other side

Daarnaast staan Nederlands trots Mieko Kusano, tech magicien Tom London en fotograaf des vaderlands Jan-Dirk van der Burg op de planken. Tot slot neemt tech evangelist LJ Rich het publiek mee in haar unieke kijk op technologie en de combinatie tussen muziek en innovatie. De dag wordt ook dit jaar weer gemodereerd door Jim Stolze.


Het thema is 'Meet you on the other side': achter iedere grotere verandering schuilt grote nieuwsgierigheid en leiderschap. Dit wordt aangejaagd door de geheime kracht van veranderaars, vernieuwers en oplossers, die achter de schermen werken. Een keer per jaar is het voor hen tijd om te schitteren. 

 


Media

Marketing

Economisch