Inschrijving van de EMAS Battle of the Agencies 2024 voor opdrachtgever Brabantia van start

Inschrijving van de EMAS Battle of the Agencies 2024 voor opdrachtgever Brabantia van start

19-03-2024 (12:22) - Awards

Voor de DDMA EMAS Awards 2024 staat de Battle of the Agencies ook dit jaar op het programma. In deze bureaucompetitie strijden bureaus om wie de beste e-mailcampagne maakt voor een opdrachtgever. De winnaar zet zichzelf op de kaart als autoriteit binnen het vakgebied en speelt zichzelf in de kijker van een (inter)nationaal publiek, met potentiële klanten.

De opdrachtgever dit jaar is retailer Brabantia. Bureaus kunnen tot uiterlijk 5 april een motivatie indienen om mee te doen. Brabantia beoordeelt de motivaties anoniem en selecteert drie bureaus voor deelname.

Gang van zaken voor geselecteerde bureaus

Nadat Brabantia op basis van de motivaties drie bureaus hebben geselecteerd, doorlopen deze bureaus de volgende stappen.

De bureaus ontvangen de case vanuit Brabantia
De bureaus maken een ontwerp voor de mail op basis van de briefing van Brabantia
De genomineerde bureaus dienen één HTML-e-mail in bij Brabantia op basis van het design dat is geaccordeerd, die dynamische inhoud kan bevatten zoals beschreven in de briefing.
Het doelpubliek voor alle e-mails is uniform en zal worden geselecteerd door Brabantia.
Brabantia zal de verzending afhandelen met behulp van haar eigen systemen.
Alle communicatie zal gelijktijdig door Brabantia worden verzonden.
Brabantia zal de resultaten meten en de winnaar bekend maken op de EMAS op 27 juni
Als de verstrekte e-mail niet voldoet aan de regels, behoudt Brabantia zich het recht voor om op elk moment af te zien van het verzenden van de e-mail.

Criteria

Brabantia beoordeelt de verzonden e-mails op basis van de volgende metrics:
Conversieratio
Openratio
Click-to-open ratio
Afmeldratio
Beoordeling van creativiteit en originaliteit (door het e-mailmarketingteam van Brabantia).

Casepitch en uitreiking

Op 27 juni, tijdens de DDMA Email Marketing Automation Summit (EMAS), strijden de 3 geselecteerde bureaus om de prijs. Ieder bureau houdt een boeiende pitch (8 tot 10 minuten) waarin ze hun aanpak, de redenering achter hun keuzes en het uiterlijk van hun campagne uitleggen. Daarna maakt Brabantia de winnaar bekend.

De inschrijving is vanaf vandaag geopend. Ambitieuze e-mailmarketingbureaus kunnen hier een case indienen