Tina stapt over van DPG Media naar De Jonge Lezer

Tina stapt over van DPG Media naar De Jonge Lezer

30-04-2024 (16:41) - Media

Meidentijdschrift Tina gaat weg bij DPG Media en sluit zich aan bij Leeslicht, onderdeel van De Jonge Lezer. Tina voegt zich bij het kidsportfolio van de uitgever, samen met titels als Penny, Meiden Magazine en STOER.

Tina bereikt 374.000 Nederlanders per maand, heeft bijna 400.000 volgers op social media en kent 30.000 festivalbezoekers. Tim Smit, directeur De Jonge Lezer, vertelt: "Het is een sterk en betrouwbaar merk dat al ruim 57 jaar bestaat. Het magazinemerk begeleidt lezers op hun reis van meisje naar puber met inspiratie, humor en een helpende hand. Samen met de titels Penny, Meiden en Stoer beoogt De Jonge Lezer met Tina nog meer kinderen te verleiden tot lezen.”

Volgens Joyce Nieuwenhuijs, directeur Magazines DPG Media, gaat DPG zich meer focussen op het bekende stripblad Donald Duck, en de nieuwskrant Kidsweek en Zo Zit dat. "Binnen het kidsdomein van DPG Media is onze missie het vergroten van leesplezier én het wereld- en mediawijs maken van kinderen", aldus Nieuwenhuijs.


Bureaus

Marketing

Economisch