Johnnie Walker organiseert Pass the Mic met Nederlandse female gamechangers in hiphop

Johnnie Walker organiseert Pass the Mic met Nederlandse female gamechangers in hiphop

01-05-2024 (17:22) - Marketing

In de wereld van de Nederlandse hiphop is diversiteit de kracht die het genre voortstuwt. Het blenden van achtergronden, invloeden en ervaringen is wat de hiphopscene drijft en altijd heeft verrijkt. Maar terwijl de hiphopcultuur blijft groeien en evolueren, staan vrouwelijke hiphopartiesten voor uitdagingen en obstakels binnen de scene. Johnnie Walker biedt het podium aan deze vrouwelijke hiphopkunstenaars met de campagne 'Pass the Mic'.

Tijdens een evenement op 17 mei zal er een cypher worden georganiseerd, een hiphopstijl waarbij artiesten om beurten freestylen over een beat. Twee baanbrekende vrouwelijke artiesten zullen hierin optreden: Latifah en Pink Oculus. Zij zijn twee invloedrijke Nederlandse hiphopnamen die elk een unieke stempel drukken op onze muziekscene. De zaal zal worden uitgenodigd om deel te nemen aan de cypher en zo hun steentje bij te dragen. De guest list bestaat uit onder anderen Faberyayo, RIMON, Adje en Bokoesam.

Open dialoog stimuleren

Het doel van "Pass the Mic" is niet alleen om te genieten van revolutionaire hiphop, maar vooral om een open dialoog te stimuleren die het genre blijft voortstuwen en verrijken. Door de microfoon zowel letterlijk als figuurlijk door te geven, wil Johnnie Walker een platform creëren waar elke stem gehoord wordt en waarin diversiteit en inclusiviteit centraal staan.

She Said So

Aanvullend werkt Johnnie Walker voor deze campagne samen met ‘She Said So’, een non-profitorganisatie die zich inzet voor gendergelijkheid binnen de muziekindustrie. De organisatie streeft ernaar om vrouwen en genderminderheden te ondersteunen en te versterken in alle facetten van de muziekwereld, van artiesten en producers tot managers en executives. Het uiteindelijke doel is om een inclusieve en diverse muziekindustrie te bevorderen waarin iedereen gelijke kansen krijgt en wordt vertegenwoordigd. Voor ‘Pass The Mic’ koppelen ze  mentors aan mentees met als doel het creëren en stimuleren van 1:1 relaties tussen gevestigde en opkomende professionals uit de muziekindustrie. 


Bureaus

Media

Economisch