Candid platform breidt  uit in UK met Houston PR

Candid platform breidt uit in UK met Houston PR

01-05-2024 (11:38) - Bureaus

Houston PR ("Houston"), een geïntegreerd communicatieadviesbureau uit London, sluit zich aan bij het Candid platform en wordt onderdeel van Brand Potential, het full service merkbureau van Candid.

De overname betekent niet alleen een uitbreiding van het totale aanbod van marketing- en communicatiediensten van Candid via de gespecialiseerde bureaus, maar Candid versterkt hiermee ook haar snelgroeiende aanwezigheid in de Engelse markt.

Onder leiding van Chief Executive Kate Hoare, CFO Lenka Drablow en CCO Jonathan Bird, werd Houston in 2018 overgenomen door Hurtwood Capital. Houston heeft de afgelopen jaren onder Hurtwood een aanzienlijke groei doorgemaakt, zowel organisch als door de overnames van gespecialiseerde bureaus zoals McOnie, Hillgate en Sixtwo. Houston breidde hiermee hun dienstverlening uit naar capital markets, corporate, consumer PR en digitale diensten. Kate Hoare, Lenka Drablow en Jonathan Bird treden toe als partners van Candid.

In 2021 zette Candid de eerste stap in de UK met de toevoeging van Brand Potential. Onder leiding van CEO Mary Say is Brand Potential uitgegroeid tot een full service merkbureau dat zich richt op insights, innovatie, strategie, design en merkreputatie. Met de toevoeging van Houston is het team uitgebreid naar 120 professionals met vestigingen in Londen, Amsterdam, Rotterdam en Antwerpen.

Rudiger Wanck, CEO van Candid: "De filosofie van Candid begint met een heldere overtuiging; de beste bureaus leveren het beste werk door een duidelijke specialisatie te combineren met een sterke individuele cultuur. Als platform combineren we onze disciplines niet, maar richten we ons op drie domeinen georganiseerd rond merk, advertising en media. Elk domein, bestaande uit meerdere bureaus, bouwt aan een sterke eigen expertise waarbij onze platfoirmstrategie ervoor zorgt dat silo’s doorbroken worden. Met de toevoeging van Houston aan Brand Potential versterken we onze merkpijler en spelen we in op de veranderende behoefte van CMO’s. Deze laatste overname is weer een stap vooruit in onze strategie om onze dienstverlening in de UK uit te breiden terwijl we ons ondertussen blijven focussen op onze missie om complexiteit voor merken te verwijderen en de silo's in onze branche af te breken."


 


Media

Marketing

Economisch