Redefine Retail Event van IPG Mediabrands over tech en mensen

04-09-2018 (10:09) - Toeleveranciers

Wat is de meerwaarde van een merk als we straks alleen nog met onze stem bestellen? Het thema van het IPG Mediabrands Redefine Event is dit jaar “TRENDS IN RETAIL: HIGH TECH, HUMAN TOUCH." Ook vindt dan de bekendmaking van de resultaten van haar 'Retail Buying Study' plaats.  


Onderwerpen dit jaar zijn voice, customer obsession, mimische begeerte, de retailer als publisher, een sterk retailmerk bouwen intijden van digitale transformatie en robotica. De resultaten van de Retail Buying Study die worden gepubliceerd zijn op basis van een onderzoek van IPG Mediabrands naar de customer journey binnen retail verticals. 

 

digitalisering

Retail is een belangrijke sector waar de invloed van de digitale revolutie de afgelopen jaren zichtbaar is geworden. De klant winkelt anders dan eerst, kan overal en altijd shoppen en verwacht zijn of haar  aankopen steeds sneller in ontvangst te nemen. De aandacht binnen retail gaat voornamelijk uit gaat naar omnichannel retailing, de klant via alle mogelijke kanalen bedienen. Van fysieke winkel tot shoppen via computer, tablet, smartphone of wearable. Een veranderende realiteit die weerslag heeft op het retail-landschap maar ook op de adviezen die IPG Mediabrands en de labels Initiative, Traffic4u, THRIVE, UM en Yune aan hun klanten geven.

 

inspiratie

Sprekers zijn ondermeer Dr. Karim Benammar, filosoof gespecialiseerd in transformerend denken: Over invloed, status en mimetische begeerte: consumptie vanuit een filosofisch perspectief en Richard Kuijpers eigenaar van Smartrobot.solutions: Leerervaringen, valkuilen en een blik in de toekomst van vercommercialiseerde robotoplossingen in retail. Gespreksleider is Nathalie Peters, Head of Digital Transformation IPG Mediabrands.