Websummit 2019: snacks day3

08-11-2019 (13:50) - Tech

Ruud, Jorik, Michiel en Lennart van digitaal sportmarketingbureau TDE hebben zich deze week laten inspireren bij de Websummit in Lissabon. Voor FONK delen ze dagelijks snacks van een overvol bord aan tech kennis. Vandaag de derde en laatste aflevering.
 
Op de WebSummit zit de startup-cultuur verweven in iedere vezel van het evenement. Dit grondbeginsel is de absolute motor achter de kracht en de voorsprong die het congres heeft. En het wordt volop gekoesterd en aangejaagd. Met ruimte voor liefst 2.150 startups die zich presenteren aan alle bezoekers, investeerders en sprekers. Deze startups worden gekozen door een gespecialiseerde unit van de WebSummit uit een totaal aantal aanmeldingen van dik boven de 20.000. Ze worden beoordeeld en ingedeeld in categorieen als ALPHA, BETA en GROWTH.
 
Alleen al deze opzet geeft alle bezoekers een nauwkeurige inkijk in de State of the Startups. Welke trends zijn er te ontdekken binnen het geheel? Welke nieuwe technologie is er beschikbaar? Welke nieuwe toepassingen van bestaande technologie zijn er? Dit wordt nog eens ondersteund door de vele PITCH-momenten waar startups zich mogen presenteren aan een jury van investeerders. En de top-3 stond vandaag op het Centre Stage, waar in een volle zaal de ongebreidelde aandacht uitging naar de kroonjuwelen van de 2019-editie.


Meer pitchmogelijkheden

En daarnaast zijn er nog meer pitch-mogelijkheden bij merken, investeerdermeetings (geldschieters zijn direct te herkennen aan hun investor-badge), mentoruren van specialisten en kenners. Het gedachtengoed wordt bijna oneindig doorgevoerd. En om dit te omlijsten is er een programma samengesteld boordevol internationale topsprekers en beroemdheden. En voor de topsprekers en topvrouwen en -mannen van pakweg Microsoft, Amazon, Google, Facebook, IKEA, Booking.com en meer, is deze directe connectie met de innovatiekracht van startups een groot goed.
 
De drijvende kracht achter het met matchmaking doordrenkte WebSummit laat zich door de keynotes dit jaar scherp sturen naar een ‘force for good’; kijkende naar de planeet, gendergelijkheid (46% van de aanwezigen is vrouw), politieke systemen, financiële en sociale thema’s.
 
Tussen al het geweld aan oplossingen die startups bieden mochten wij proeven aan alles dat hierboven staat beschreven met onze eigen Smart Medal. Een oplossing die het mogelijk maakt voor hardlopers om hun persoonlijke herinneringen (persoonlijke content & data) aan een hardloopevenement te bundelen in de medaille die ze gekregen hebben. Iets dat in dienst staat van de hardloper en zo levensvreugde en geluk stimuleert. En tegelijkertijd interessant is voor organisaties van evenementen (waarde toevoegen aan de beleving) en voor sponsors van evenementen om op een extreem relevant moment hun doelgroep te bereiken met een waardevolle activatie.
 
Bekijk hier de video Smart Medal
 
Wij hebben genoten van de sfeer, de cultuur en de drive van de Web Summit 2019 en kunnen bijna niet wachten tot volgend jaar. Helemaal volgetankt met inspiratie en zicht op nieuwe toepasbare technologiën waar onze klanten en potentiële klanten in het sportjaar 2020 van mogen profiteren.
 

Over TDE

Digitaal sportmarketingbureau TDE brengt fans namens merken, organisaties en clubs dichterbij hun favoriete sport. Altijd met de nieuwste technologie. Zo werken we onder meer voor de KNVB, Nationale-Nederlanden/NN Group, ASICS, Johan Cruijff ArenA, Opel, Ziggo Sport & Team Jumbo-Visma.
Voor TDE is digitale sportmarketing een ambacht. Met een onvoorwaardelijke liefde voor sport sleutelen digitale strategen, developers, online marketeers, designers en social media managers voortdurend aan het ultieme resultaat. TDE was dit jaar een van de drie finalisten voor een SAN Accent New Kid On The Block Award.