PubMatic breidt samenwerking met LiveRamp verder uit

06-08-2020 (15:10) - Tech

PubMatic, leverancier van digitale technologie, breidt de samenwerking met LiveRamp verder uit. Dit moet zorgen voor een betere omnichannel-bereikbaarheid via nieuwe kanalen, waaronder mobiele apps en connected tv.
 
‘Binnen de sector wordt al geruime tijd gepraat over het afschaffen van third-party cookies. Ondanks dat die deadline nadert, zien we ook steeds vaker dat apparaatidentificatie en nieuwe vormen van inventarisatie aan banden worden gelegd’, vertelt Travis Clinger, senior vice president bij LiveRamp. ‘Dit versterkt de vraag naar mensgerichte identifiers en interoperabele oplossingen die neutraal blijven en de klantervaring behouden. Met PubMatic als een van onze grootste supply-side-platformpartners, kunnen we identity resolution wereldwijd verder opschalen. Dit levert niet alleen waarde op voor uitgevers en kopers, maar creëert ook een vertrouwd ecosysteem waar iedereen, en vooral de consument, van profiteert.’
 

Authenticated Traffic Solution

Dankzij de uitgebreide samenwerking tussen PubMatic en LiveRamp kunnen uitgevers de Authenticated Traffic Solution (ATS) van LiveRamp implementeren. Zo kunnen ze hun inventory moeiteloos aansluiten op de identifier van LiveRamp via het open web en binnenkort ook via mobiele apps en CTV. Deze functionaliteit is beschikbaar via Identity Hub en kan zowel afzonderlijk als binnen OpenWrap, PubMatics omnichannel header bidding-oplossing, worden ingezet. De toegang tot zowel de identiteitsinfrastructuur als ATS van LiveRamp brengt de geauthenticeerde data van uitgevers samen met de vraag van marketeers. Tegelijkertijd wordt de omnichannel-monetization van PubMatics uitgevers verbeterd, zonder afhankelijk te zijn van third-party cookies.