Nieuwe digitale tour guide Heineken Experience

05-06-2019 (14:26) - Tech

Kiss the Frog, Redrum en M2mobi hebben voor de Heineken Experience een nieuwe digitale tour guide ontwikkeld. De tour guide bevat een combinatie van spannende visuals en catchy storytelling.  

Met meer dan een miljoen bezoekers per jaar is de Heineken Experience een van de populairste toeristische bestemmingen in Amsterdam. De nieuwe digitale tour guide, beschikbaar via de app, is een verlengstuk van de Heineken Experience gericht op interactie en personalisatie. In de nieuwe tour guide worden hoogtepunten uit de geschiedenis en het brouwproces van Heineken verteld door een reeks van boeiende en catchy verhalen. Een van de verhalen bevat een augmented reality animatie, geactiveerd met een Heineken bierviltje. Het is een animatie over het brouwproces waarbij de bezoeker zelf ingrediënten toevoegt. 
 

Beacon technologie

Met behulp van locatiegegevens start de app zodra de bezoeker bij de Heineken Experience aankomt. Eenmaal in de experience verschijnen automatisch nieuwe verhalen met behulp van zogeheten beacon technologie, die detecteert waar de bezoeker staat en wat ze kunnen zien. Bezoekers verzamelen alle verhalen in een Instagram-achtige feed. Na het bezoek blijven de verhalen beschikbaar om te bekijken en te delen met vrienden aan de bar. 
 
De audiovisuele tour reikt zelfs buiten de muren van de Heineken Experience. Zo kunnen bezoekers al in de wachtrij gebruikmaken van de app en direct hun experience starten.  


Creatieve samenwerking

Kiss the Frog, Redrum en M2mobi werkten intensief samen voor de ontwikkeling van deze unieke tour. In die samenwerking werkte ieder bureau vanuit zijn eigen expertise: Kiss the Frog heeft het creatieve concept en het ontwerp van de digitale tour guide uitgewerkt, film- en animatiestudio Redrum bracht de verschillende verhalen tot leven met 3D animaties en de app ontwikkeling was in handen van M2mobi. 
 
De nieuwe digitale tour guide is nu beschikbaar voor Android en iOS.