JCDecaux gaat de samenwerking aan met Rockstar Games

01-04-2019 (15:06) - Tech

Jongeren accepteren buitenreclame in het straatbeeld en vinden het zelfs leuk, inspirerend en betrouwbaar. Om deze groep jongeren nog vaker te bereiken, ook als zij niet de deur uit gaan, introduceert JCDecaux nu Mupi’s, Abri’s en Billboards in games.


Generatie Z wordt ook wel de ongrijpbare generatie genoemd. Veertig procent van de grootste wereldmarkten bestaat uit de jongeren binnen deze generatie. Naast een eigen groeiende koopkracht hebben zij ook invloed op de aankopen van hun ouders en verzorgers. Een belangrijke groep voor adverteerders en marketeers en daarom heeft JCDecaux uitgezocht hoe deze generatie het best te bereiken is via games. 
 

In samenwerking met Rockstar Games zal JCDecaux vanaf heden het Mupi, Abri en Billboard aanbod uitbreiden naar de virtuele wereld van het spel ‘GTA’. Grand Theft Auto is een bekende serie computerspellen wat veelal gespeeld wordt door jongeren uit Generatie Z. 
 

In de toekomst wilt JCDecaux nog meer virtuele Mupi’s, Abri’s en Billboards verkopen binnen andere games. Voor nu worden de eerste resultaten van deze samenwerking met Rockstar Games afgewacht.