‘LIVE!’ is verrassend boek over eventmarketing

25-06-2018 (10:39) - Publicaties

Pieter Broertjes, burgemeester van Hilversum, ontving op 19 juni 2018 het eerste exemplaar van ‘LIVE!’ uit handen van Pieter Bas Boertje en Lennart Peeperkorn, directie van D&B Eventmarketing. In dit boek vertellen experts en opdrachtgevers hoe je de magische kracht van live kunt gebruiken bij het realiseren van organisatiedoelen. ‘Met dit boek willen we onze kennis en ervaring delen om ons prachtige vak naar een ‘next level’ te tillen’, zegt Boertje. 
 

‘LIVE! is een avontuurlijk boek geworden. We trekken paralellen met de rituelen van verre volken. Ook zetten we ‘een biologische bril’ op en gebruiken we de nieuwste marketinginzichten om uit te leggen hoe organisaties maximale impact bereiken met hun evenement’, vertelt Boertje. Dr. Danielle Braun, corporate antropoloog, en prof. dr. Ed Peelen, bijzonder hoogleraar content marketing, leverden een bijdrage aan het boek.
 

Opdrachtgevers vertellen over de impact van hun events in de praktijk. In het boek staan dan ook talloze sprekende voorbeelden. Je leest in ‘LIVE!’ waarom het één wel en het ander juist niet werkt. Het boek geeft inzicht in hoe je meer kunt halen uit business to business events of interne evenementen, zoals fusiebijeenkomsten of jubileumevents. ‘LIVE!’ is een must voor elke CEO of bestuurder die zijn evenement naar een hoger niveau wil tillen. Ook interessant is het voor marketing-, communicatie-, eventmanagers en studenten.
 

Groei

Boertje merkt dagelijks dat steeds meer organisaties de kracht van live ontdekken. ‘Mensen raken met commercials, sponsoring, nieuwsbrieven of advertentiecampagnes is tegenwoordig een grote uitdaging. De meeste reclameboodschappen blijven niet hangen tussen de oren. Echt contact werkt juist wel en daarom organiseren bedrijven steeds vaker evenementen. Events worden steeds meer ingezet om strategische doelen van organisaties te bereiken. Jubilea zijn bijvoorbeeld niet alleen momenten om terug te kijken, maar worden nu vooral ingezet als springplank voor verdere ambities. Daarbij komt dat de rol van de CEO ook verandert. Hij is niet alleen meer bestuurder, maar vooral ook inspirator en kartrekker. Juist tijdens evenementen kunnen CEO’s  hun nieuwe rol goed spelen.'
 
Wie LIVE wil bestellen, mailt live@db-eventmarketing.nl 
De prijs van het boek is €25,-