Zo vind je de social marketing opleiding die het best bij jou past

20-06-2019 (10:44) - Opleidingen

Voor marketeers is het onmogelijk om alle competenties en kennis op het gebied van social marketing te kunnen blijven ontwikkelen. Dat stelt Edubookers. Met het enorme aanbod aan opleidingen en trainingen, kun je ervoor zorgen dat je kennis op allerlei niveaus blijft ontwikkelen. Het vakgebied van social marketing is inmiddels zo groot, dat het van groot belang is om de juiste opleiding of training te kiezen. Welke rol van social marketeer past het best bij jou?
 
Het is niet zo dat alle rollen per se door verschillende medewerkers opgepakt moeten worden. Waar de ene organisatie een team van tien man nodig heeft, kan het goed zijn dat in een kleine organisatie alles wordt geregeld door één persoon. Het is vaak ook niet meer dan logisch dat marketeers veel handelingen zelf kunnen doen, zoals ontwerpen, plannen en uitvoeren. Zo kan een content specialist bijvoorbeeld ook werkzaamheden op het gebied van vormgeving verrichten, of juist taken van een community manager uitvoeren. 
 
Alle rollen worden dan ook bepaald door het marketingniveau binnen een organisatie en zijn onder te verdelen in drie fases: operationeel, tactisch en strategisch. wij Er is namelijk geen enkele social marketeer die al deze fases perfect beheerst. In een team van tien man heeft iedereen zijn eigen taak en specialisme, maar iemand die meerdere taken op zich neemt, mist juist specialisme. Daarom moet je als social marketeer goed weten welke keuzes je moet maken.
 

Tactisch: plannen en samenstellen

De meeste marketeers hebben inmiddels wel wat kennis en ervaring opgedaan op het gebied van social marketing. Maar het ontbreekt vaak nog aan kennis over het specialistische deel van social marketing. Deze marketeers hebben wel wat kennis middels boeken, trainingen, masterclasses en webinars opgedaan, maar hebben geen echte opleiding social marketing gevolgd. Het is mogelijk met een paar korte trainingen of masterclasses je kennis bij te schaven, maar om het vak goed te beheersen is  een social marketing cursus van drie of zes maanden, of betergezegd een deeltijdopleiding, de beste uitkomst. Wil je als social marketeer een goede gesprekspartner en volwaardig professional binnen jouw bedrijf worden? Dan is het volgen van een deeltijdopleiding de enige mogelijkheid.


Edubookers biedt verschillende social marketing opleidingen aan die prima te combineren zijn met een drukke baan. Tijdens deze opleidingen leer je de situatie rondom social media goed te analyseren en te beoordelen. Ook leer je een passend plan te maken voor de organisatie waar je werkt.