Vijf nieuwe bestuursleden IAB Nederland

17-12-2019 (13:00) - Mensen

IAB Nederland heeft vijf nieuwe bestuursleden:Joris Lak (Albert Heijn), Dominiek van Essen (Mopbro), Sandrine Koopman (Microsoft), Stefan Havik (DPG Media) en Atva van Zanten (MindShare). Het bestuur van de branchevereniging voor digital advertising en marketinginnovatie bestaat daarmee uit negen personen.?
 
Bestuursleden Laurens van der Heijden (DPG media) en Mascha Driessen (Microsoft), die ruim zes jaar in het bestuur zaten, vertrekken binnenkort. Nathalie Peters, voorzitter IAB Nederland: ‘Met het nieuwe bestuur hebben we een framework gedefinieerd van de topdomeinen waarop we de markt willen ondersteunen: privacy & data-ethiek, accountability, consument, marketingtechnologie en media & creatie. De kennis en ervaring waar ieder van hen over beschikt is enorm, zij weten als geen ander wat organisaties nodig hebben in de digitale transformatie en wat er speelt binnen alle consolidaties in de markt.’

Het framework van de belangrijkste domeinen waarop de branchevereniging de markt wil ondersteunen, is ook zichtbaar in de portefeuilles van de bestuursleden. Deze zijn als volgt verdeeld:

* Media & creatie: Dominiek van Essen (Mopbro) en Sandrine Koopman (Microsoft)
* Accountability: Joris Lak (Albert Heijn) en Atva van Zanten (MindShare)
* Marketingtechnologie: Stefan Havik (DPG Media) en Rutger Tuit (Google)
* Privacy & data-ethiek: Tim Geenen & Stefan Havik (DPG Media)
* Consument: Sandrine Koopman (Microsoft) en Atva van Zanten (MindShare)
* IAB-brede-projecten, penningmeester en secretaris: Walter Kraus (Summit)