Rachel Persoon neemt Typhoon Hospitality over

02-05-2019 (15:00) - Mensen

Typhoon Hospitality startte in 2012 als eerste niche agency voor de hospitality-industrie, vandaag kondigt het bedrijf haar overname aan. Huidig partner Rachel Persoon neemt de aandelen en de positie van CEO over van oprichtster Yaela Raber. Persoon: 'Sinds het prille begin van Typhoon heb ik mogen bijdragen aan de ontwikkeling van dit mooie bedrijf. Deze stap is voor mij een droom die uitkomt.'


Raber:
 'Typhoon ontstond uit het idee dat hospitalitymarketing beter kon en beter moest. Het is mooi om te zien dat we niet alleen met de stad zijn meegegroeid; Typhoon heeft de groei ook mogelijk gemaakt.' De eerste werknemer binnen het bedrijf was Persoon. Ze vervulde in zeven jaar tijd onder andere de rollen van
hospitalitymarketingexpert, Head of PR en Director Business Operations. 


Het agency is inmiddels uitgegroeid tot een 25-koppig team. Daarnaast is de focus op PR en marketing is als hospitality storytelling agency uitgebreid met branding, social media, copywriting en design. Typhoon werkte de afgelopen jaren voor merken als Foodhallen, THE ENTOURAGE GROUP, Hyatt, Accor, LMVH, Nespresso, Lowlander Beer en &moshik.


eigen visie


Persoon heeft sinds 2017 als partner al minderheidsbelang in het bedrijf. Met deze management-buy-out neemt ze officieel de rollen van CEO en eigenaar over. ‘In de loop van tijd ontwikkelde ik een eigen visie voor Typhoon. Precies op het moment dat die visie zijn definitieve vorm kreeg, zocht Yaela iemand die het roer over kon nemen.'