Nieuw senior talent haakt aan bij QiONLY

08-05-2019 (12:28) - Mensen

QiONLY heeft zich versterkt met de komst van 2 senior professionals: strategy director Hans Kok en operations director Wijnand van den Heuvel. De komst van beiden past in de nieuwe positionering van het bureau als marketingconsultancy, gespecialiseerd in ‘Value Proposition Design’. Onder het motto ‘Boardroom Creatives’ helpt QiONLY organisaties en merken nieuwe wegen naar succes te vinden. 


Strateeg Hans Kok komt van Lukkien, waar hij Director Concept & Content was. Daarvoor heeft hij als strategy director gewerkt bij verschillende bureaus, waaronder MORE, Lowe/DraftFCB, Y&R Amsterdam, BBCW en De Amsterdamse School. Voor hem is deze stap een logische ontwikkeling: “We werken in een wereld waar de klant een duidelijk verhaal eist: wat maakt je anders, waarom is dat relevant voor mij? In veel branches is dat intrinsieke onderscheid lastig, marginaal of slechts tijdelijk. Communicatie, van ‘old school’ reclame tot en met social content, kan daarin een belangrijke rol spelen maar uiteindelijk begint het bij het product of de dienst zèlf. Ondernemers en marketeers kunnen daarbij een creatieve, maar zakelijk onderbouwde impuls goed gebruiken. Die impuls bieden wij met QiONLY – concreet, creatief en commercieel.”


Wijnand van den Heuvel
neemt verantwoordelijkheid voor de operationele gang van zaken bij QiONLY. Vanuit zijn ervaring bij vooral digitaal georiënteerde bureaus zoals Clockwork en Greenberry gaat hij de organisatie en werkwijze van QiONLY versterken. “De laatste jaren heeft de nadruk vooral op de inhoud gelegen. Dat heeft vruchten afgeworpen en geleid tot een sterke groei van het aantal klanten en projecten. Het is nu zaak dat we het bureau ook ‘aan de achterkant’ op orde is zodat we klaar zijn voor verdere groei.”