Natwerk: nieuwe mensen, nieuwe klanten

09-08-2019 (10:33) - Mensen

Het gaat goed met Natwerk. Managing director Natwerk Daantje Dammers: 'We pikken steeds grotere projecten en klanten op. Onze manier van werken spreekt klanten aan. Ze zien in dat het niet om ingekochte aandacht, maar om om échte aandacht gaat. Met de komt van die nieuwe klanten, hadden we ook nieuwe mensen nodig. Die hebben we nu gevonden.'
 
Kersverse Strategy director Phil Vonk leerde het vak bij Pool en verfijnde zijn ambacht bij FCB, waar hij onder andere verantwoordelijk was voor de met een gouden Spin Award bekroonde digital campaign ‘Je bent één klik verwijderd van cybercrime’. “Natwerk heeft steeds meer klanten die voor de lange termijn gaan. Om echt aan een merk te bouwen is ijzersterke strategie een must. Ik ga die langetermijnrelatie graag met onze klanten aan.” Mede door Phil won Natwerk onlangs de Decathlon-pitch.
 
Via een omweggetje fietste copywriter Rob Groot van BSUR zo de Rozenstraat in. Samen met sr. art director Jonas van Praag, tot voor kort bij 90/24 Media, maakt hij niet normaal effectief werk voor Caiway. En het team timmert nu ook al behoorlijk aan de weg met de nieuwe accounts New York Pizza en het Mauritshuis. Groot: “De bedrijfsstructuur van onafhankelijke bureaus trekt me. Die is bij Natwerk nog minder hiërarchisch dan ik gewend was. Dat merk je aan de energie en cultuur. Natwerk bruist.”
 
Djajant (Hanenberg) & Kris (Spapé) zijn na een intensieve zoektocht als meest passende team uit de bus gekomen. De twee (bekend van onder meer Philips Masterjuices en de Huawei Powerbank) hebben lang samen gefreelancet en zijn na een korte RIDE-periode bij Natwerk terecht gekomen. Ze zijn onder andere aan de slag op nieuwkomers Kunstbende en Gemeente Amsterdam. “Veel creatieven vinden PR een vies woord, maar als je kijkt wat een campagne uiteindelijk écht succesvol maakt... Natwerk is eigenlijk hét bureau dat PR sexy maakt. Daar doen we graag aan mee,” zegt Spapé.