Floris van Dam vertrekt naar Sijthoff Media

13-06-2019 (10:56) - Mensen

Floris van Dam verlaat NIMA voor Sijthoff Media. Daar wordt hij als Director Education verantwoordelijk voor de opleidingen van de B2B-clusters van de uitgeverij.


Van Dam treedt per 15 juli 2019 als Director Education in dienst bij Sijthoff Media, uitgever van onder meer de B2B-titels Adformatie, AG Connect en Binnenlands Bestuur en de B2C-titels Kidsweek, 7Days en Samsam. Daarbij zal hij zich bezighouden met het ontwikkelen van nieuwe opleidingen, het bouwen van samenwerkingen met verschillende partijen in de markt en het versterken van de huidige positie van Sijthoff Media in dit segment.


De afgelopen vier jaar was Van Dam in dienst bij NIMA, waar hij verantwoordelijk was voor de beroepsvereniging. Voor zijn periode bij NIMA heeft hij meerdere managing director functies gehad onder andere bij Repucom, Stanley Works en Nielsen.


missie

Over zijn overstap naar de Sijthoff Media Groep zegt Van Dam: 'Ik kijk er enorm naar uit om, samen met de hoofdredacties, een sterke unit neer te zetten. Mijn missie is om bij Sijthoff Media een professioneel platform te creëren waar iedereen terecht kan om kennis en kunde op te doen en om de samenwerking te versterken met huidige en nieuwe partners.'


CEO Willem Sijthoff: 'Met onze B2B-titels Adformatie, AG Connect en Binnenlands Bestuur acteren wij in het hart van deze vakgebieden. We zien als gevolg van digitalisering en innovatie de complexiteit voor professionals toenemen. We constateren daarom dat de behoefte aan educatie groeit en willen wij ons huidige portfolio graag daar op uitbreiden. Wij zijn zeer verheugd dat Floris als Director Education deze tak binnen onze onderneming verder wil uitbouwen.'