Erik van Engelen volgt Frenkel Denie op als voorzitter bvA

07-05-2020 (10:24) - Mensen

bvA netwerk van merkleiders meldt vier nieuwe bestuursleden en een nieuwe voorzitter. Met deze aanvulling kan bvA versneld invulling geven aan de nieuwe visie die vorig jaar is neergelegd. Op de Algemene Ledenvergadering van 13 mei, die vanwege de covid-19-crisis digitaal gehouden wordt, kunnen de leden stemmen over deze voorgestelde benoemingen.
 
Beoogd Bestuursvoorzitter Erik van Engelen, algemeen directeur a.i. Wildlands Adventure Zoo, Emmen, wordt voorgedragen als voorzitter. Hij zal tijdens het 100-jaar bvA-event ‘MerkKracht’ op 24 september a.s. de voorzittersrol overnemen van Frenkel Denie, voorzitter sinds 2013. Erik van Engelen: “bvA heeft zich het afgelopen jaar gemanifesteerd als netwerk van merkleiders en heeft in bijvoorbeeld de discussie over de NPO aangetoond dat het belangrijk is om je als adverteerders te verenigen. In de complexe omgeving waarin wij werken moeten we de nuchterheid terugbrengen en op basis van het delen van ervaringen en kennis ons werk nog effectiever maken. Juist nu met grote vraagstukken over digitale transformatie en in de covid-19-crisis is het bvA netwerk relevanter dan ooit. Ik verheug me erop hiermee aan de slag te gaan.”
 
Frenkel Denie: “Ik ben blij dat we in dit historische bvA-jaar een enorme bestuursversterking kunnen aankondigen: in Erik van Engelen hebben we een uitstekende kandidaat-opvolger gevonden met een prachtige staat van dienst in sales en marketing. Hij weet wat de grote vraagstukken zijn bij adverteerders en hoe bvA daar als collectief op kan inspelen. Daarnaast kondigen we de komst aan van vier ervaren en (inter-)nationale top-marketeers in het bestuur. Deze versterking uit alle geledingen van onze achterban laat zien hoe relevant de vernieuwingen zijn die we hebben doorgevoerd.”
 

Nieuwe bestuursleden 

 
Als nieuwe leden van het bestuur worden voorgedragen: Nicole Freid, Directeur Marketing & Innovatie HAK. Nicole heeft een lange ervaring in FMCG en draait al vanaf november 2019 als beoogd bestuurslid mee met het Algemeen Bestuur. Zij is actief betrokken bij de organisatie van het 100-jaar bvA-event ‘MerkKracht’.
 
Arno de Jong, CMO Nederlandse Loterij. Marketeer van het jaar 2020. Arno heeft een achtergrond in media, sport en gaming, o.a. bij AD, Eredivisie en Fox Sports en brengt daarmee belangrijke ervaring in het bestuur in.
Aart Jan van Triest, CEO Fitchannel.com. Na jaren internationale ervaring met grote merken bij o.a. Unilever en Friesland Campina, is Aart Jan sinds 1,5 jaar CEO van de digitale scale-up Fitchannel.com de digital Sportschool van Nederland. Zijn digital pure-play ervaring is een welkome aanvulling in het bestuur.
 
Theo van Uffelen, Interim Commercial Directeur, met ervaring bij o.a. Aegon en Coca-Cola. Ook Theo heeft een grote bijdrage geleverd aan ‘MerkKracht’ met name aan de ontwikkeling van het programma en de sprekers line-up.
 
Naast de beoogde nieuwe leden bestaat het bvA bestuur uit Frenkel Denie (voorzitter), Heleen Crielaard (penningmeester), Valerie van Schaick (Nestlé), Brenda Smith (AS Watson), Machiel Bolhuis (Eneco) en Louise Meijer (VodafoneZiggo).