Detailresult Groep trekt nieuwe merk- en formulemanager aan

27-02-2019 (15:06) - Mensen

Marco Maatman komt in april aan boord bij de Detailresult Groep en wordt verantwoordelijk voor de merk-, formule- en marketingstrategie van DekaMarkt. Hij rapporteert in deze functie aan Pieter Rozendaal, directeur DekaMarkt.


Marco Maatman (43 jaar) heeft zijn sporen ruimschoots verdiend in de retailsector. Voor zijn huidige baan bij OK, is hij anderhalf jaar Commercieel Directeur geweest bij Vomar Voordeelmarkt. Daarvoor bekleedde hij gedurende twaalf jaar verschillende commercieel leidinggevende posities bij PLUS, waaronder die van Manager Marketing.


Over zijn overstap naar Detailresult Groep geeft Maatman aan: “De supermarkten hebben een enorme aantrekkingskracht op mij blijven houden. Toen Detailresult Groep bij mij aanklopte voor deze uitdaging, voelde het alsof het gehele plaatje klopte. Er was sprake van een heuse klik met de mensen aan tafel, de organisatie en de formule DekaMarkt. Ik zie veel potentieel om het merk en de formule meer smoel en profiel te geven. Ik sta dan ook te popelen om te starten en samen met alle collega’s de formule DekaMarkt een flinke impuls te geven.”


Maatman is nu nog als Directeur Retail verbonden aan OK; de alles-in-één app die werkt als een slimme portemonnee. Maatman: “De afgelopen periode heb ik een bijdrage geleverd aan de voorbereiding van de lancering van OK in Nederland. Een super leerzame klus bij deze innovatieve start-up. Ik ben trots op waar we nu staan en zie de verdere uitrol van OK met veel vertrouwen tegemoet.” Vanaf april zal hij vervolgens als adviseur nog verbonden blijven aan OK.