Talpa Gaming lanceert Nederlands streaming platform voor games: Playtime

21-09-2020 (14:41) - Media

De Gaming-divisie van Talpa Network lanceert vandaag Playtime, een nieuw Nederlands online spelplatform met exclusieve Nederlandse content als Lingo, Dolfje Weerwolfje en Denksport, aangevuld met bijzondere Originals. Om het nieuwe platform te promoten gaat vandaag een commercial live, gemaakt door het Bureau van Talpa Network.

Playtime is een streaming-platform waarop spelers meer dan 300 games in verschillende categorieën en moeilijkheidsgraden kunnen spelen zonder ze te downloaden. Playtime heeft klassiekers van legendarisch gamebedrijf Atari, exclusieve Nederlandse content als Lingo, Denksport, Kikker en Dolfje Weerwolfje, plus content van internationale merken als Studio 100, Disney, Cartoon Network en Nickelodeon.
Het platform is de afgelopen maanden door duizenden Nederlanders ge-beta-test en Playtime is nu klaar voor een groot en breed publiek. Voor de jongere spelers is er een veilige kids-omgeving waarvoor ouders een profiel kunnen instellen. Op die manier hebben kinderen uitsluitend toegang tot spelletjes die voor hun leeftijdscategorie geschikt zijn.
 

Joint venture met Azerion

Playtime is een initiatief van Talpa Gaming, powered by Azerion: een joint venture tussen Talpa Network, en Azerion, Europees marktleider in casual gaming. Hun gebundelde krachten maken Playtime een sterk merk binnen de casual games-markt. Louise van Nispen, CEO van Talpa Gaming: “Meer dan acht miljoen Nederlanders van alle leeftijden spelen graag online, inmiddels de snelst groeiende vorm van entertainment. Met Playtime bieden we een hoogwaardig en onderscheidend platform door de specifieke focus op de Nederlandse consument, de gebruiksvriendelijkheid en de unieke selectie aan games van topmerken. De kennis van de Nederlandse markt en mediakracht van Talpa Network in combinatie met de technische expertise van Azerion maakt Playtime een geweldig platform voor het hele gezin.”
 
De lancering van Playtime wordt ondersteund met een tv-campagne, digital en social advertenties. De tv-commercial van Playtime is voortgekomen uit een samenwerking tussen het Bureau van Talpa Network en regisseur Michael Middelkoop. 
 

Abonnementenmodel

Playtime is speelbaar op smartphone, tablet en PC. Het platform is op te starten via webpagina Playtime.nl. Een abonnement is de eerste maand gratis. Na deze proefperiode kunnen abonnees voor een vast laag bedrag van €4.99 per maand onbeperkt spelen op maximaal 5 schermen tegelijk. Zonder extra kosten of advertenties.

Bureaus

Marketing

Economisch