Stichting DMS lanceert vernieuwde mediabereikscijfers

25-06-2019 (13:27) - Media

Stichting DMS lanceert de nieuwe mediabereikscijfers van Zakelijke Beslissers in Nederland. Vergeleken met DMS 2017 valt het printbereik nu gemiddeld iets lager uit, maar dat wordt grotendeels door de digitale edities gecompenseerd. 


Zakelijke beslissers consumeren veel verschillende media en er zijn nogal behoorlijke verschillen in mediagedrag tussen een algemeen directeur van een bouwbedrijf of een HR verantwoordelijke in een dienstverlenende organisatie.


Bekijk hier alle resultaten. 


andere methode

Opvallend aan deze editie is dat er een aantal ingrijpende veranderingen zijn doorgevoerd in methode en opzet. 'Na jarenlang zelfstandig de belangen van de zakelijke doelgroep te hebben behartigd kregen we in 2018 de kans om onze meting te harmoniseren en deels te integreren met de NPM – deze kans hebben we dan ook met beide handen aangegrepen', aldus René Zaaijer, voorzitter van Stichting DMS.


Om de integratie te kunnen realiseren is DMS overgestapt van onderzoekbureau (van DVJ Insights naar GfK). Ook wordt het bereik van print en digitale replica gemeten via de nummerbereikmethode in plaats van via de recency methode. Voordelen hiervan is efficiency,  doordat nagenoeg de helft van de steekproef via NPM binnenkomt. Daarnaast worden de resultaten nu continu gemeten. 


social media

Vanaf nu kan er ook al gepland worden op gemiddeld bereik van social media platformen onder beslissers. Interessant zijn de grote verschillen in gebruik tussen de diverse DMU’s. Ook een grote hoeveelheid websites is opgenomen in DMS, waardoor het crossmediale plannen op alle zakelijke doelgroepen makkelijker wordt.
 


Bureaus

Marketing

Economisch