Radio 10 opnieuw grootste commerciële radiostation van Nederland

23-06-2020 (10:50) - Media

De meest recente resultaten van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) zijn bekend en daaruit blijkt dat Qmusic opnieuw marktleider is in de doelgroep 20-49 jaar. Qmusic scoort in de periode mei-april een marktaandeel van 16,4 procent, vorig jaar was het nog 14,5 procent.
 
Ook Radio 10 doet het goed. Met een marktaandeel van 11,2 procent in de doelgroep 10+ verstevigt de radiozender in april-mei ‘20 niet alleen haar nummer 2-positie, maar is het ook opnieuw het grootste commerciële radiostation van Nederland. Radio 10 laat een groei zien van 10 procent ten opzichte van dezelfde meetperiode vorig jaar. De zender scoort deze meetperiode in de kerndoelgroep 30-59 jaar een marktaandeel van 14,2 procent, een groei van 12 procent.
 
SLAM! ziet zowel in de doelgroep 20-49 jaar als in de doelgroep Millennials de luistercijfers stijgen. Het marktaandeel in de leeftijd 20-49 ligt momenteel op 2,6 procent. Binnen deze doelgroep laten vooral de Millennials eengroei zien. Binnen een jaar is het marktaandeel in deze doelgroep gestegen van 2,9 procent naar 4 procent.
 
De cijfers van KINK zijn over de periode april-mei 2020 naar een marktaandeel van 1,1 procent in de doelgroep 20-49 gestegen. Het cijfer in 10+ stijgt met 0,1 procent naar 0,5 procent. Met een gemiddelde luistertijd van 4 uur en 33 minuten is KINK de nummer 1 in luistertijd, laat de radiozender weten. 

Bureaus

Marketing

Economisch