Qmusic neemt sales digitale zenders in eigen beheer

27-12-2018 (14:08) - Media

Qmusic gaat de sales van haar digitale zenders vanaf 1 januari 2019 zelf oppakken. Gezamenlijk zijn de zenders goed voor  met een maandelijks bereik van 2,5 miljoen luisteraars. Dit zal plaatsvinden met behulp van de programmatic trading afdeling van moederbedrijf De Persgroep, waar ook andere merken zoals het AD, de Volkskrant en Trouw op aangesloten zijn. Adverteerders kunnen dan direct bij Qmusic commerciële zendtijd inkopen voor de digitale zenders.


Rob Beijersbergen,
Verkoopdirecteur Qmusic: “Doordat de kennis en expertise van online trading bij De Persgroep ruimschoots aanwezig is, wordt audio nu ook toegevoegd aan de advertentiemogelijkheden. Naast display advertising en video kunnen adverteerders nu ook radio-advertenties op basis van real time bidding inkopen. Wij zien dit als een mooie stap voor digitale audio. Rechtstreeks met onze relaties schakelen op digital biedt vele voordelen.” 


De verandering geldt voor de digitale kanalen Qmusic (hoofdkanaal), Qmusic Non Stop, Qmusic NonsTOP40, Qmusic Foute Uur en het Qmusic themakanaal van het moment (afwisselend Top1000, Christmas of Summer). Voor de landelijke radiozender op de FM-frequentie en DAB+ blijft de huidige sales routing ongewijzigd.


Bureaus

Marketing

Economisch