Pijper Media neemt NOUVEAU over van DPG Media

Pijper Media neemt NOUVEAU over van DPG Media

06-02-2024 (15:24) - Media

Pijper Media neemt NOUVEAU over van DPG Media. De overname is voor Pijper Media een versterking van haar ‘glossy’ portfolio met onder andere Elegance en Grazia.

Voor DPG Media past de verkoop binnen de strategie van het vrouwendomein om digitaal te versnellen en maximale impact te maken in de maatschappij met focus op de grote vrouwenmerken Libelle, Margriet en Flair.

Glossysegment verbeteren

Anton Pijper, eigenaar van Pijper Media: “Pijper Media is de afgelopen 52 jaar uitgegroeid naar een grote speler in onder andere het glossydomein. Zowel online als offline weten we bijna iedere vrouw te bereiken met onze sterke en krachtige, nationale en internationale, iconische merken. NOUVEAU is een perfecte aanvulling om onze positie in het glossysegment te verbreden. We hebben bewezen de verschillende merken binnen ons familiebedrijf een eigen gezicht te geven en met liefde en aandacht te kijken naar synergie. Met de toevoeging van NOUVEAU maken wij nog meer impact, vergroten wij ons bereik en bouwen wij verder aan de (digitale) toekomst.“

"Net zoals wij bij DPG Media de krachten bundelen, willen we onze stevige basis in print blijven koesteren en hiermee onze nummer 1 marktpositie versterken”

Essentieel

Joyce Nieuwenhuijs, directeur Magazines DPG Media: “We zien de verkoop als een positieve ontwikkeling voor de toekomst van NOUVEAU. Het glossy maandblad NOUVEAU heeft bij Pijper Media meer kansen om samen te werken: essentieel in de huidige markt. Net zoals wij bij DPG Media de krachten bundelen, waardoor Libelle, Margriet en Flair digitaal verder kunnen groeien, willen we onze stevige basis in print blijven koesteren en hiermee onze nummer 1 marktpositie versterken.”

De verkoop is nog onder voorbehoud van een positief advies van de Ondernemingsraad van
Pijper Media en DPG Media. Financiële details over de transactie worden niet bekendgemaakt. 


Bureaus

Marketing

Economisch