NU.nl opnieuw veruit grootste in zakelijke markt

27-06-2019 (15:19) - Media

NU.nl is opnieuw veruit het grootste mediamerk in het bereiken van zakelijke beslissers. Dat bleek uit de resultaten van het nieuwe DMS-bereiksonderzoek naar het mediagedrag van zakelijke beslissers die bekend zijn gemaakt.
 
Het merk NU.nl bereikt wekelijks gemiddeld 61% van de doelgroep zakelijke beslissers, en is daarmee veruit het grootste mediamerk in de zakelijke markt. De tweede bereikspositie is voor De Telegraaf met een wekelijks merkbereik van 41%. Het aantal zakelijke beslissers in Nederland is ten opzichte vorig jaar met 19% gegroeid.
 
In 2018 waren dit nog 509.300 personen, in 2019 is deze groep gegroeid naar 607.600 zakelijke beslissers, bestaande uit midden- en kleinbedrijf (92%), grootzakelijke markt (4%) en semi-overheid (4%).
 
Per maand voorziet NU.nl 371.400 zakelijke beslissers van het laatste nieuws. In 2018 waren dit 327.200 personen; een groei van 13%.

Bureaus

Marketing

Economisch