NPO en MAX starten publiekspitch

26-08-2020 (17:03) - Media

Wie een goed en origineel idee heeft voor een televisieprogramma kan nu meedoen aan de publiekspitch ‘Jouw idee op tv’ van NPO en Omroep MAX. Dit naar aanleiding van een eerder gedane oproep hiertoe door NPO-voorzitter Shula Rijxman. Uit de inzendingen worden één of meerdere ideeën gekozen, die kans maken om tot een echt tv-programma te worden uitgewerkt.
 
Shula Rijxman wil de NPO met deze publiekspitch nog verder openstellen naar de Nederlandse samenleving: “We zijn een enorm creatief en vindingrijk land en juist daarom ben ik zo benieuwd naar de ideeën van de mensen thuis, jong én oud, met diverse achtergronden. De NPO-zenders en de omroepen staan als vanouds open voor alle geluiden in de samenleving en bieden daar nu al diverse ingangen voor. Met ‘Jouw Idee op tv’ zetten we de deur nóg verder open, om echt iedereen te bereiken en een stem te geven.”

MAX-directeur Jan Slagter vult aan: “Luisteren naar de wensen van onze kijker, dat doen we bij MAX altijd al. Maar met ‘Jouw idee op tv’ gaan we nóg een stapje verder. Ik verwacht veel frisse ideeën van de Nederlandse televisiekijker en kijk uit naar de pitches!”

Iedereen kan zijn of haar programma-idee insturen via de website jouwideeoptv.nl. Dat kan bijvoorbeeld een reality-programma, een quiz, een kinderprogramma of een journalistieke reportageserie zijn. De inzending hoeft geen uitgewerkt format te zijn, een goed idee is al genoeg. Van de indieners wordt wel gevraagd hun idee te omschrijven en te motiveren. In de beoordeling wordt er op gelet of de ideeën passen bij de publieke omroep. Originaliteit en eigenheid staan daarbij voorop. Het idee mag ook niet commercieel zijn en moet iets toevoegen aan het bestaande aanbod.
 
De oproep staat open voor iedereen vanaf 13 jaar. Professionele programmamakers zijn uitgesloten van deelname. De inzendtermijn loopt tot en met 27 september. 

Bureaus

Marketing

Economisch