Marktaandeel Viacom Benelux groeit met 23 procent

16-04-2019 (09:15) - Media

Viacom Benelux is het jaar goed gestart met een sterke groei van haar marktaandeel onder volwassenen in de doelgroep van 25-54 jaar. Het marktaandeel van het moederbedrijf achter de zenders MTV, Spike, Nickelodeon en Comedy Channel groeide met maar liefst 23 procent ten opzichte van het eerste kwartaal in 2018. 


De sterkste groei lag bij de jongste actiezender Spike met een groei van 62 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De populaire serie Top Gear heeft meteen vanaf het begin een stevige plek veroverd in de programmering. Ook het het derde seizoen van Ink Master Meesters van de Lage Landen was een groot succes.


Comedy Central pakte er 10 procent marktaandeel bij met de Big Bang Theory spin-off Young Sheldon, The Daily Show, Friends en Modern Family. Nickelodeon en MTV groeien sterk in video streaming. De kids bekeken het Nickelodeon Nederlands YouTube kanaal maar liefst 14,2 miljoen keer. 


meer fans

Ook het MTV Nederland YouTube kanaal kon op veel kijkers rekenen. Het kanaal groeide met maar liefst 22,9 miljoen views de afgelopen 90 dagen, 125 procent ten opzichte van dezelfde periode ervoor.  Vooral de serie Je Moeder overtrof online alle verwachtingen en was met 8,5 miljoen views op YouTube sinds de start van de serie elke week trending in Nederland.


'Met onze glocal marketing strategie vertalen we internationale succesvolle shows naar onze lokale Benelux-doelgroep”, aldus Maurice Hols, Executive Vice President Viacom Benelux. 'Dat vraagt veel creativiteit en een voortdurende zoektocht naar lokaal aansprekende talenten en grondige kennis van onze doelgroep. Deze strategie spreekt duidelijk enorm aan en levert Viacom Benelux méér fans op.' 


Bureaus

Marketing

Economisch