Het Parool vernieuwt digitale producten en breidt berichtgeving online uit

10-05-2019 (12:45) - Media

Het Parool, in 2017 en 2018 verkozen tot de mooiste krant ter wereld, is nu ook online een smaakmaker geworden. De website is totaal vernieuwd, dat betekent niet alleen een nieuwe vormgeving maar ook een breder nieuwsaanbod.


Het laatste nieuws -dat online wordt gebracht- beperkt zich niet meer tot berichtgeving over de hoofdstad, maar ook over de wereld eromheen. Hoofdredacteur Ronald Ockhuysen: “Lezers kunnen zich nog steeds onderdompelen in journalistiek met het Amsterdamse nieuws als basis, maar vinden hier nu ook reportages en achtergronden uit het buitenland, Haagse politiek, binnenlandse kwesties, sport, opinie, interviews en van alles en nog wat over kunst, cultuur, uitgaan en culinaire zaken. Deze vernieuwde site, met meer ruimte voor video, podcasts en fotoseries, biedt de mogelijkheid ons werk zo goed mogelijk te presenteren."

De krant heeft vanaf nu ook een vernieuwde mobiele app met 24/7 nieuwsupdates en een nieuwe de Digitale Editie. De Digitale Editie is een interactieve krant met filmpjes en bewegende beelden. Ockhuysen: "Maar het is wel gewoon een krant, je kan hem uitlezen". De nieuwe site, de Digitale Editie en mobiele app zijn vanaf nu live. Vanaf 21 mei start Het Parool de campagne 'Amsterdam en de wereld eromheen'.

Bureaus

Marketing

Economisch