Helden en DPG Media gaan samenwerken

19-12-2019 (12:06) - Media

DPG Media en Helden gaan binnen het sportdomein samenwerken. Ze gaan samen voor adverteerders concepten bouwen, nieuwe content ontwikkelen en bestaande content delen.

Beide partijen vinden elkaar in de liefde voor de sport, zo lieten ze vandaag weten. Het gaat om een doorlopende samenwerking en het is vast geen toeval dat deze juist nu bekendgemaakt wordt. 2020 belooft een mooi sportjaar te worden met grote evenementen als de Olympische Spelen in Japan, het EK Voetbal en de Grand Prix van Zandvoort. DPG Media en Helden komen elkaar al regelmatig tegen bij projecten van onder andere sportbonden zoals NOC*NSF/ Team NL en KNVB. Ook hebben ze eerder samengewerkt bij klanten als Nederlandse Loterij en Toyota.
 
Helden zal met name de verhalen en de productie op zich nemen. Het begon als sportmagazine en familiebedrijf van de familie Barend. Daaruit ontstond een creatief bureau, gespecialiseerd in de ontwikkeling en uitvoer van strategie, concepten en activaties in de wereld van sport en sportsponsoring. DPG Media zorgt voor de multimediale distributie en de aansluiting bij de nieuwsmerken. Sport is een belangrijke pijler bij alle nieuwsmerken van het mediabedrijf en zeker bij het AD en de 7 regiotitels (ADR). Bij ontwikkeling van concepten zal, waar passend, samen worden opgetrokken. De samenwerking is niet exclusief, beide partijen werken ook los van elkaar en met andere partners.

Focus ligt hierbij op voetbal, wielrennen, Formule 1 en Nederlandse topprestaties. Online video heeft een steeds grotere rol, waar actief wordt samengewerkt met Fox Sports, Ziggo Sport en Eurosport. ADR sport bereikt maandelijks 2,8 miljoen personen.

 


Bureaus

Marketing

Economisch