Groei voor De Ondernemer

26-08-2019 (10:20) - Media

De nieuwe online contentstrategie en verbreding van de mediatypes binnen De Ondernemer, werpen zijn vruchten af. De unieke bezoekers, visits en pageviews zijn het eerste halfjaar flink gestegen.

 
De vergelijking tussen de januari-juli 2018 en diezelfde periode in dit jaar laat zien dat de website van De Ondernemer 25% meer unieke bezoekers telt en doorgroeide naar ruim 2,1 miljoen. Het aantal pageviews en visits geeft een stijging van 18% aan en ook de social media-kanalen plussen. In korte tijd is het aantal volgers op Linkedin verdubbeld naar ruim 9.000 en zijn Facebook en Twitter doorgegroeid naar 24.000+.
 
‘De eerste slag is gemaakt. En dan niet alleen in kwantiteit, zeker ook in kwaliteit’, stelt content director Robert van den Ham. ‘De redactionele formule is onlangs verbreed van mkb naar zzp. Meer content, een nieuw team van columnisten, video, podcast, het draagt allemaal bij aan ons resultaat en de plus in de time on site’.
Dat geldt ook voor brandend content op deondernemer.nl : ‘Voor alle contentcreatie is ons team schrijvende b-to-b experts daarom onlangs verder uitgebreid. Mede door ons kwalitatieve en kwantitieve bereik is er een toenemend aantal opdrachten’.
 
In september lanceert De Ondernemer een nieuwe website. ‘De komende periode gebruiken we dan ook om de contentstrategie verder uit te rollen, waarbij we als vanzelfsprekend met een straks verbeterde look and feel en nieuwe structuur blijven inzetten op groei’.
 

Bureaus

Marketing

Economisch