Fonk magazine over retail '24: a bumpy road to heaven

31-01-2024 (10:30) - Media

Retail in de fast lane; dat was in 2023 ons motto bij de retail-special van Fonk. Dit jaar lijkt het voor de sector meer een bumpy road to heaven te worden. Toch zijn er heel wat lichtpunten te ontdekken. Daarop richten we ons in Fonk magazine 382.

Zo zijn er steeds meer webwinkels die nu succesvol zijn met fysieke winkels en dat helpt om de troosteloze leegstand in de winkelstraat tegen te gaan, zo blijkt ondermeer uit het overzicht Staat van de Straat. Daarnaast zes actuele cases met recent packaging design, activatie, social advertising en meer.

Sweetspot van de Nederlandse creativiteit

Niek Pullekes, creative lead bij Nike Portland legt in dit nummer de vinger op de sweetspot van Nederlandse creativiteit. We zijn snel, hebben humor en nieuwsgierig. Met die kwaliteiten is het goed scoren in het buitenland. 

En: het interview met Chien-Lin Chen en Menno Cruijsen van Fabrique is een longread, maar wat valt daar een energie uit te halen! Een absolute aanrader dus als rustpunt in de hectiek van alledag.

Last but not least tippen we graag het Dd yearbook ’23-’24 dat we featuren in onze creatiepagina’s èn natuurlijk een nieuwe aflevering van Female Agency Leaders met TBWA's Anouk Zink.

Fonk magazine nu ook in de losse verkoop 

Wil je Fonk magazine lezen, maar heb je geen abonnement? Koop 'm nu los in onze webshop! Gaat je voorkeur uit naar print, wees er dan snel bij, want we zijn meestal snel uitverkocht.

Foto: Tony Docekal 


Bureaus

Marketing

Economisch