CEO Luc van Os vertrekt bij Hearst Netherlands

06-01-2020 (13:12) - Media

Luc van Os is vandaag afgetreden als Chief Executive Officer van Hearst Netherlands. Van Os werkte de afgelopen 24 jaar voor Hearst Netherlands en haar rechtsvoorgangers Hachette Filippacchi Media en Quote Media, waarvan de laatste twaalf jaar als CEO.
 
Onder Van Os’ leiding is de uitgever van Quote en ELLE uitgegroeid tot de grootste Nederlandse tijdschriftenuitgever. Niet alleen haalde hij Harper’s BAZAAR naar Nederland, hij bracht ook Hearsttitels die bij andere Nederlandse uitgevers in licentie werden uitgegeven, zoals Cosmopolitan en Esquire, onder bij Hearst Netherlands. In 2017 nam de uitgever de Nederlandse tak van Gruner+Jahr over, waarmee het de eerste onderneming binnen de tijdschriftentak van Hearst wereldwijd werd, die niet alleen Harper’s BAZAAR en ELLE maar ook Vogue onder één en hetzelfde dak uitgaf.
 
“Acht jaar lang onderdeel te zijn van Hearst en deze onderneming als CEO van Hearst Netherlands te vertegenwoordigen was niet alleen een voorrecht maar ook een geweldige ervaring”, zegt Luc van Os. “We zijn in deze periode getransformeerd van een traditionele tijdschriftenuitgever in een onderneming met nieuwe inkomstenstromen: digitaal adverteren, events en andere aan de tijdschriftenuitgeverij gelieerde activiteiten zoals het creëren van branded content voor onze adverteerders op diverse platformen. Het uitgeven van tijdschriften is nog steeds de basis voor onze business, maar inmiddels bereiken onze merken meer mensen dan ooit door de digitale distributiemogelijkheden en de nieuwe diensten die we leveren.”
 
James Wildman, directievoorzitter van Hearst Europe: “Wij zijn Luc dankbaar voor zijn inspanningen die hebben bijgedragen aan de bloei van de uitgeverij gedurende de afgelopen 24 jaar, en wij wensen hem alle succes voor de toekomst!”


Over Hearst Netherlands

Het in Amsterdam gevestigde Hearst Netherlands (www.hearst.nl) is uitgever van Cosmopolitan,
ELLE, Esquire, FiscAlert, Harper’s BAZAAR, Men’s Health, Women’s Health en Quote, zowel online, mobiel als in druk. Sinds december 2017 behoren ook de titels Vogue, Glamour, JAN, National Geographic en Quest tot het portfolio van Hearst Netherlands.

 


Bureaus

Marketing

Economisch