Britse Out of Home exploitant Ocean Group neemt Interbest en Ngage Media over

12-03-2019 (09:39) - Media

De overnames van Ngage Media en Interbest zijn de eerste stappen van de Britse Ocean Group op het vasteland van Europa sinds de relisting op de Londense Stock Exchange in januari 2019.  'These acquisitions are a chance to expand into a highly progressive market with similar dynamics to the UK, extending Ocean’s digital cities for digital citizens out-of-home (OOH) philosophy into continental Europe.'


Ngage Media is een 100 procent digitale OOH speler met 76 grote full motion digitale schermen op 50 locaties in Amsterdam, Roterdam, Utrecht en Den Haag. Managing partner en founder Xavier Tilman: 'De aansluiting bijnde Ocean Group en de samenwerkling met Interbest geeft ons de kans om ook op het gebied van snelwegreclame versneld te groeien  met nieuwe proposities.'


Interbest is de grootste onafhankelijke speler op het gebied van snelwegreclame in Nederland. Het bedrijf exploiteert 88 digitale en statische OOH masten op A lokaties langs de drukste snelwegen in de Randstad. Interbest directeur Meindert van den Heuvel spreekt van een 'landmark deal' die mogelijkheden met zich meebrengt om nieuwe proposities voor adverteerders te realiseren en een snelle groei te bewerkstelligen op het gebied van snelwegreclame.


Ocean chairman Tom Goddard: 'Holland is one of Europe’s most dynamic media markets, with top class professionals working across the spectrum, so  I have no doubt this move is going to be both successful and symbiotic for everyone involved.'


Ngage Media en Interbest behouden ieder hun eigen management team.

 

Bureaus

Marketing

Economisch