BrandDeli formuleert 5 focuspunten voor de toekomst

02-11-2018 (11:32) - Media

BrandDeli bestond op 1 november 5 jaar en vierde dit met een jubileumfeest. Tijdens het evenement deelde CEO Allard Ruyl niet alleen een terugblik, maar keek ook vooruit. Welke ontwikkelingen zijn er in de markt en welke plek ziet hij daarin voor BrandDeli weggelegd? Hij benoemde 5 focuspunten waar BrandDeli zich de komende jaren op wil richten.

 

De vijf speerpunten van CEO Allard Ruyl:

?#1 TV blijft een sterk massamedium

"TV is volop in ontwikkeling, met schermen die geavanceerder worden en met een dagelijks bereik van bijna 11 miljoen mensen. Via verschillende devices is er steeds meer mogelijkheid tot interactie. Niet zo gek dat er al 184 miljard TV-impressies zijn geleverd dit jaar. Onze merken leveren 32 miljard van deze TV impressies, dit is 17% meer dan vorig jaar. Hoewel de video-kijktijd stijgt, stijgt de lineaire kijktijd niet mee, die versnippert. Wij hebben baat bij die versnippering, want onze zenders zijn flink gegroeid. BrandDeli biedt heel hele specifieke content van sterke merken en dat is belangrijk, want de consument kiest heel bewust. Uiteindelijk gaat het niet om de schermen, maar draait het om de content. Video is onze core business en zolang er kwalitatieve content gemaakt blijft worden, kan je de consument blijven bereiken. Ongeacht op welk platform de content wordt bekeken, blijft BrandDeli’s missie het bundelen van sterke merken voor een kosten-efficiënt en gericht bereik.

 

#2 ontwikkeling tot duurzaam video saleshuis

De afgelopen 5 jaar is er veel veranderd. Niet alleen binnen BrandDeli, maar ook marktbreed. We gaan toe naar een wereld waarin TV en video één zijn, waarin we spreken over video totaal. BrandDeli is nu de derde TV partij in de markt en heeft als missie om binnen vijf jaar diezelfde top drie positie te behalen als duurzaam video saleshuis. Daarom zal actief naar mogelijkheden worden gezocht om meer eyeballs toe te voegen en de huidige meer impact te geven. In 2018 is Disney toegevoegd aan het portfolio, zijn er extra sponsorship-mogelijkheden op Twitter mogelijk gemaakt en is recentelijk een samenwerking gestart met ORN (Omroep Reclame Nederland), waarin BrandDeli exclusief de landelijke online video-voorraad van 10 regionale omroepen aanbiedt.

 

#3 Investeren in digitale waardeketen

De TV-markt moet zich verenigen om zich digitaal te ontwikkelen, want alleen zo kunnen we het videobereik zo effectief mogelijk blijven aanbieden aan onze adverteerders. Voor digitalisering is een marktbrede investering nodig. TV is het bewezen massamedium en door te investeren, zorgen we ervoor dat het een massamedium blijft. Het digitaliseren van de TV-markt betekent efficiëntie door bijvoorbeeld geautomatiseerde inkoop aan te bieden, waarmee de adverteerder zelf het aantal contacten kan managen en actief op bereik kan sturen. Met dat in gedachten gaat BrandDeli substantieel investeren in de digitale waardeketen.

 

#4 Samenwerking in data: meetbaarheid en targeting

Er is veel data beschikbaar, waar we als markt toegang toe moeten krijgen. Samen met de kabelaars moeten we de handen ineen slaan om settopbox -data beschikbaar te maken. Zo kunnen we beter en transparanter metingen doen, het kijkonderzoek optimaliseren en daarop gebaseerde afrekenmodellen ontwikkelen. Ook kunnen we op deze manier doelgroepen verder verrijken en toewerken naar een situatie waarin we naast massamediaal bereik ook in staat zijn om gericht bereik te leveren. We zijn - samen met de andere TV-partijen in de markt - met de kabelaars in gesprek om deze data beschikbaar te maken.

 

#5 Massamediaal getarget bereik met Addressable TV

We gaan naar TV-reclame op maat, waarvoor we zelf al succesvolle testen hebben afgerond op FOX Sports. Afgelopen zomer hebben wij samen met FOX Sports succesvol een volledig addressable reclameblok middels ad insertion uitgezonden. Wij hebben dit zonder tussenkomst van een kabelaar kunnen doen, omdat FOX Sports de feed in hun FOX Sports GO app in eigen beheer heeft. We hebben dus al succesvol in een gedupliceerd TV-signaal een geheel reclameblok met “TV-reclame op maat” uitgezonden. Dit betekent een grote doorbraak in de ontsluiting van nog meer kwalitatieve video inventory waar adverteerders omheen kunnen adverteren en we zullen hier in de aankomende tijd dan ook verder in experimenteren. Adressable TV is een eerste stap waarmee BrandDeli uiteindelijk toewerkt naar een totaal video-oplossing in de toekomst. We verwachten deze propositie in 2019 te kunnen gaan aanbieden."


Bureaus

Marketing

Economisch