Blendle krijgt eigen geluid

18-04-2019 (16:29) - Media

Blendle heeft vanaf nu een eigen geluid. Samen met TAMBR is gewerkt aan een muzikaal profiel. Dat muzikale profiel is de blauwdruk van alles wat Blendle aan geluid gaat gebruiken. In hun podcasts, commercials, online campagnes en in de app.


Alexander Klöpping: 'Het was het een logische stap voor Blendle om de liefde die we in ons product en in de visuele identiteit van ons merk stoppen, ook in een duidelijk audioprofiel te vertalen. TAMBR heeft ons genavigeerd in het woud van mogelijkheden en dat proces was enorm leuk om te doen. Uiteindelijk heeft TAMBR ons ons merk beter leren kennen.'


Willemijn van Hussen
(TAMBR): 'Wij vinden het belangrijk dat componist en merk in rechtstreeks contact met elkaar staan en een lange termijn relatie aangaan, om maximale creativiteit en consistentie te waarborgen.'


herkenbaar

De uitdaging was om een herkenbaar geluid te creëren dat tegelijkertijd recht doet aan het soort nieuws en het tijdstip van de dag. Zo vraagt het een item over het afbranden van de Notre Dame om een andere sfeer dan de laatste column van Japke D. Bouma. 


Het geluid van Blendle is vooralsnog te horen in Blendle Audio, een van de snelstgroeiende kanalen voor Blendle. Hiermee kunnen abonnees het nieuws uit de verschillende media beluisteren in podcastvorm


Bureaus

Marketing

Economisch